Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Sendu dihatimu..

Salam pagi Selasa.

Jap lagi aku nak pi seminar kat Marriot..

Sebelum tu sempat lagilah aku nak update blog..


Semalam.. dalam kul 10.30 kot.. aku dah suruh anak2 aku tidur.. kena paksa ok! kalau tak tu khusyuk jerk ngadap TV.. apa yg best pun aku tak tau laaa..

Then.. aku nyorok2 masuk bilik satu lagi.. tutup pintu.. ngadap PC tengah2 malam.. hehhehehe.. mak nya pun hover.. mana anak nak tidur..

Dah nak dekat kul 12.. aku keluar.. tengok Fateh dah lena.. kemudian.. suasana sunyi sepi.. bunyi detik jam jerk.. detik 12 malam... uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... dengar bunyi rintihan... serammmmmmmmmmmmmmmmmmm... tatutttttttttttttttttttttt...


Aku cari bunyi tu....... rasa dekat dahhhhhhhhhh... tapi tak nampak apa2... berani tak aku??

Aku hampiri bilik anak2.. makin dekat bunyi tu... anak2 dah tidur...

Nak tau bunyi apa??





























































































































Ropa2nya.. si kakak tak tidur lagi.. mungkin dia takut.. adik dia dah tidur.. tapi dia tak bleh tidur.......... caiiiiiitttttttttttttttttttttttttttttt... teresak2 nanges... katanya nak tidur ngan mama... aduhai... sedih aku rasa.. aku pujuk2 dia... last2 ketiduran gaks.. hmmmm...

Aku perhati dia sampai aku confident dia betul2 tidur.. baru aku keluar..

Hmmm.. Amiera ni walaupun dia dah besar... tapi hati dia masih keanak2an.. masih manja ngan aku... sebab tu aku tak berani nak biarkan dia keseorangan di mana2 saja tanpa ada sesiapa.. dia ni cepat cembeng!

Amiera.. bila dah remaja nanti.. dan andainya blog Mama ni masih wujud.. bacalah dan fahamilah... Mama & Papa sayang Amiera dan Fateh.. jaga diri baik2 dan semoga kuat menempuh dugaan dan cabaran yg mendatang.. sentiasa ingatkan Allah.. InsyaAllah.. Allah akan bersama kita..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah