Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

8 Ramadhan ~ ke Shangri-La kiter..

Hari cuti..

Nak mengemas rumah cuti2 ni.. aduiiii.. nak2 pulak bulan pose.. lotih! kalau boleh nak titun jerk.. hehehhehe.. dasar Pem@!@$.. huhuhu... yerlah kan.. nak kata tak cukup tido tu rasa2nya dah terlebih sangat2.. tapi masih nguap.. apa kes??

Selesai keje2 ngemas rumah.. aku, en hubby dan Fateh gi PKNS.. sementara Amiera stay kat rumah.. dia tak larat nak ikut.. actually risau sebenarnya nak tinggalkan dia sorang2.. tapi dia memang tak nak ikut.. kebetulan dia tengah tidur.. so, aku pesan jerk suh dia tidur sampai kami pulang.. hp aku tinggalkan kat dia.. senang apa2 hal..

Sampai di PKNS.. perghhh.. ramai orang.. pastu dengar suara2 bergema.. oooo.. kumpulan nasyid tengah buat persembahan.. kalau tak silap aku kump UNIC..

Settle urusan di PKNS.. pastu kami ke Warta pulaks nak cari sampin en hubby. .settle..

Sepanjang kami di luar.. tak putus2 Amiera call tanya kami di mana.. tulah.. suh ikut tak mau.. risau gaks tinggalkan dia sorang time pose ni.. maklumlah kan dah pernah buat..

Sampai jerk rumah.. terus tanya.. ada minum air ke tak.. hehhehe.. sib baik tak buat.. marah dia bila aku dok tanya banyak kali.. hehehhehe..

Puasa hari ke-8 ni aku berehat dari kerja2 memasak.. kami akan berbuka di Shangri-La Putrajaya anjuran opis en hubby..


Kami bertolak dari rumah lebih kurang 6.40 petang.. ingatkan dah lewat.. sebelum kul 7 kami dah sampai.. aitttt.. takde orang pulaks.. kami orang pertama yg sampai dulu... hehehhehe.. mentang2lah dekat..

Kami cari tempat yang sangat sesuai utk Fateh beraksi bila dia dah boring nanti.. risau bawak Fateh ke majlis2 cenggini.. susah nak control..

happy dapat berbuka kat luar.. dia ingat kami nak bermalam kat hotel tu.. hahahha.. takde makna ok! rumah dokek yo..

awat senyum camtu.. gigit kang!

cari sit tepi sekali.. senang apa2 hal nak uruskan hero aku ni..

Tema majlis berbuka pada hari ni berkonsepkan Maghribi..

Nampak menu cam sedap jerk.. hehhehehe.. tapi takdelah sedap mana pun makanan2 Maghribi ni.. sodap lagi masak lomak cili api den.. hohohohoho... tapi tulah kan.. nak sesuatu kelainan.. telan jerklah..

Nasi goreng, lauk pauk sket, pizza, ayam + daging bakar, sup ikan + roti, roti pita + sos, desert,
ada jugak menu yg lain.. tapi tak tau namanya.. rasa pun peliks..

Yg kelakar Amiera.. masa nak ambik makanan tu.. suka sungguh dia.. berpinggan2 dia ambik.. last2 bila dah berbuka.. ha ko.. geli geleman dia makan.. itu tak kena ini tak kena.. hahahhahahah.. telan air jerklah yg banyak..
lapor ke?? segar jerk nampak.. 

Service kat Shangri-La memang tip-top.. dah suku air yg tinggal.. terus ditambah.. kurang sket.. tambah lagi.. hahahhahaha.. kenyang dek air jerk.. lepas berbuka pi solat dulu.. surau kecik sangat.. patutnya besarkan lah sket..

Lepas solat.. naik atas balik.. sambung pekena teh panas.. perghh.. walaupun tak sehebat teh tarik kat luar.. tapi bolehlah..

Overall.. Shangri-La.. memang ok.. tapi mungkin sebab tema Maghribi tu yang jadik tak sedap.. mungkin tak kena ngan tekak aku.. kalau tekak orang lain tak taulah kan..

Awatlah opis en hubby ambik tema tu yerk.. ambiklah tema Arabian ke.. bleh makan nasi Arab kan.. sodap lah jugaks.. bolehlah jugak aku nak tolan.. (ntah ada ntah tidak tema Arab2 ni..)

posing dulu kat depan Hotel..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah