Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

12 Ramadhan

Dah masuk Ogos ya... bulan kemerdekaan.. bulan kelahiran aku..

Alhamdulillah.. sekejap jerk masa berlalu.. hmm.. kalau dulu2 nak tunggu akhir setiap bulan tu bukan main lama rasanya.. apatah lagi nak nunggu akhir tahun... pelik kan.. nak kata saat tu bergerak cepat.. tak jugaks.. sama jerk.. tulah kan.. ciptaan Allah.. hanya Dia yang mengetahui atas segalanya..

Berbalik kepada topik asal..

Bulan Ramadhan yang penuh keberkatan.. alhamdulillah.. aku tengok Amiera pun masih cergas.. itupun ustazah dah pesan supaya budak2 transit kena mandi.. bagus jugak.. barulah segar sket nak belajar waktu petang bulan2 puasa ni..

Kalau sebelum ni.. kadang2 Amiera tak sempat nak mandi.. dgn van yg lambat sampai ke sekolah.. nak kejar makan tengahari lagi.. memang tak sempat nak mandi.. kesian dia.. terkejar2.. tapi tulah kan.. lumrah dalam menuntut ilmu.. takpe.. biar dia kenal sket erti kesusahan.. walaupun tidaklah sesusah zaman aku dulu2..


Lepas ambil Fateh dari taska.. en hubby dan Amiera pun sampai.. masa nak naik lif.. ada wakil dari Umno Putrajaya sedang mengedarkan juadah berbuka.. alhamdulillah rezeki.. sekali ko diorang bagi 2 bungkus.. mula2nya aku ingatkan nasi ke apa kan.. tak payahlah aku masak.. sekali buka tengok.. oooo.. lauk dan kurma.. hmmm.. so, bergegaslah aku bersiap utk proses memasak..


tq Datuk..

So, ini lah juadah ringkas utk kami berbuka semalam.. dengan bahan2 yg terhad.. tapi bolehlah.. asal ado.. hehhehe..

nasi minyak versi aku.. no kismis.. no biji gajus.. no kaler2.. bukan nak buat kenduri ok! nak makan sendiri jerk.. bukan ada pertandingan pun.. heheheh..

ayam masak merah, pajeri nenas, jelatah dan papadum yang agak kehangitan.. hehehhe...

dan tambahan lauk kari daging (kata en hubby) pemberian Umno.. oklah.. matching ngan tema hari ni.. daaa.. selamat menjamu selera..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah