Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

13 Ramadhan - ke PICC kiter..

Salam pagi Jumaat..

Semalam Metrojaya ada buat sale sempena hari raya kat PICC..

So, aku ngan geng2 opis pergi lah terjah.. pantang ada sale jerk.. mesti mau terjah.. asalnya nak tengok aja.. tapi kan.. pompuan.. nak2 pulaks jenis cam aku ni.. pantang.. mesti ada yang nak dibeli..

Tapi tak beli utk aku pun.. beli utk en hubby tersayang.. ntahlah.. aku kalau bab barang2 sendiri agak susah sket nak membeli.. nak2 pulaks kalau berkaitan ngan pakaian dan fesyen.. alahai.. tak reti sungguh.. kedekut pun ada utk pakaian sendiri.. tapi tang tudung ngan handbag.. uiiii.. cepat jerk aku membeli.. hehehhee...

Pi kat sudut baju budak2.. aku just pandang dan selak sket2 jerk.. nanti kang berkenan pulaks.. payah aku.. hat beli kat sogo dah berlambak.. udah2lah.. membazir tu! caiittt.. tak sedar diri.. yg berlambak tu pun dah kira membazir.. ** pang kat pipi sendiri.. nak kasi insap sket **

Petangnya.. en hubby berbesar hati menjemput aku dari opis... hmmmm... bestnya... kan best kalu hari2 camni.. hehehhehe.. dasar pemalas..

Mulanya nak masak jerk.. tapi en hubby suggest ke bazar Ramadhan.. hmmm.. aku ok jerk.. tak pernah lagi aku ke bazar Ramadhan Putrajaya ni..


Sampai kat bazar masih tak ramai orang.. ok lah tu..

Aku cuma round 2 lorong jerk.. beli mana yg nak makan jerk.. tu pun dah banyak.. Amiera laaa.. itu dia nak ini dia nak.. tak dibeli karang merajuk pulaks.. layan sajork..

So, Ramadhan ke-13 ni kami berbuka dengan makanan2 yg dibeli diluar.. aku makan kuih pun dah kenyang.. pastu makan nasi pun tak habis.. sib baik en hubby ada.. dialah tukang perabih.. hehehhee.. takdelah nak membazir..

Bubur kacang yg Amiera idamkan pun tak disentuhnya.. sumbat jerk dalam fridge.. tulah.. semua nak makan.. kan dah tak larat.. hehhehe..

juadah yg dihidangkan semasa berbuka.. yg lain2 letak tepi dulu..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah