Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

20 Ramadhan ~ Fareeda & celeb my besday

Dah masuk minggu terakhir ramadhan..

Syukur alhamdulillah.. Allah masih beri peluang kepada aku untuk bernafas di bumi yang fana ini..

Sesungguhnya.. setiap kali menyambut sesuatu yang istimewa dalam hidup aku.. pasti ada duka disebaliknya.. lumrah kehidupan insan bergelar aku.. huhuhuhu.. aku pasrah.. so, just forget about it.. kalau diingatkan pasti menyakitkan hati..

Meh nak cerita kisah semalam..

Lunch hour aku ngan geng2 opis.. pi terjah butik Siti Khadijah dan Fareeda.. alang2 ke Siti Khadijah, ingatkan nak tempah meja utk berbuka malam ni.. konon2 nak celebrate besday aku ngan family kat Steamboat Antarabangsa.. tapi.. tutup pulaks.. en hubby call / msg tak berjawab.. lotih! last2 cancel.. en hubby just tempah kat Rimba..

Sampai kat Fareeda.. memang ramai yg beratur.. ingatkan beratur nak membayar.. rupa2nya beratur nak membeli.. aittt.. ramai pulaks hari ni.. nak kata staff gomen.. tak jugaks.. ramai orang luar dan yg baru nak mencuba pakai Fareeda.. hmmmm.. hampir sejam jugaks aku kat situ nak tunggu turn.. sampai siap ada yg berbahas2 mulut ngan staff Fareeda tu.. tulah kan.. aku pun nak komplen jugaks.. team Fareeda tak pandai manage keadaan bila customer ramai.. apa lah salahnya.. bagi 15-20 orang sekali masuk.. at least cepat sket giliran orang lain nak menunggu.. kesian yg datang jauh2 terpaksa nunggu lama2..butik tu bukannya kecik.. memang muat sangat2.. pastu pulaks.. pengeluaran tudung pulaks ada hadnya.. so, mana2 yg masuk dulu memang tak dapatlah yg cantik2.. kesian kan.. pihak pengurusan Fareeda perlu mengambil inisiatif lain utk menyelesaikan masalah2 ini.. jangan sampai Fareeda hilang peminatnya.. pastu jangan kedekut nak bagi diskaun..


Tujuan aku pi Fareeda nak cari tudung yang bersesuaian ngan baju raya aku.. ada jugak yg berkenan dan ada jugak yg kureng... tapi beli jugaks.. hehehhehe.. takut tak berkesempatan nak pergi lagi..


Aku agak tidak berpuas hati dari segi diskaun sempena hari lahir customer2.. walaupun potongan 50% nampak cam gah jerk kan.. tapi berasaskan harga asal.. takkan lah harga asal tudung Sofiyya bernilai RM270.. bukan ke harga tu utk Sofiyya Eksklusif.. ntahlah.. jangan ada penipuan sudahlah.. jawablah kat akhirat nanti.. dahlah potongan hanya utk selai tudung jerk.. hmmm.. aku malas nak tanya banyak kat staff tu sebab dia tengah kerek dan bengang ngan customer yg tak nak dengar kata.. hahhahah.. nasiblah kan.. customer is always right!

So, ni jerlah hasil belian semalam.. mcm tak matching sangat ngan baju.. tapi alang2 dah beli.. pakai sajork lah..

kaler biru dan hijau.. huhuhu.. tak kono sungguh ngan citarasa aku!

dapat sampul raya.. ada 5 keping jerk.. tapi agak kurang berkualiti.. kalau dibandingkan ngan sampul Ariani yg pernah aku dapat tahun lepas..

Petang tu.. aku pergi balik ke Fareeda kot2 dah tak ramai orang.. sekali masuk.. alahai.. tudung2 tengahari tadi yg tak habis yg tinggal.. dah tinggal yg tak cantik2.. bukannya diorang nak top-up yg baru.. tak patut sungguh... huhuhuu.. sib baik aku pergi tengahari tadi..

Pastu pi PKNS.. berbuka di sana sajork.. sambil tu layan karenah anak2 aku..

jenis tak duk diam..

Boboiboy pakai baju Angry bird laaaaaaaaa..

juadah berbuka.. bersederhana sahaja.. alhamdulillah..  

aku mesti duk sebelah dia.. kalau tak susah nak control.. samada dia yg kena cubit.. atau aku yang kena cubit.. hahahhaha.. sakit ooooo Fateh cubit..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah