Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

22 - 23 Ramadhan ~ Ke Ipoh kita

Sampai di Ipoh dalam pukul 2.30 kalau tak silap aku..

Tidur dua jam lebih... pastu bangun sahur.. mata ngantuk2 sangat2.. tapi paksa jugak bangun sahur.. kalau tak lembik aku seharian..

Lepas subuh.. sambung tidur.. tapi tak lena sebab bising.. dengar suara Amiera menjerit2.. apa kes?? kot yer pun rindu ngan sepupu sepapat.. janganlah jerit tak hengat dunia.. tensi mak ko!

Lewat pagi.. kami bersama MIL & FIL.. ronda2 Ipoh sat.. dah lama tak pi Ipoh Parade.. best jugaks kat situ.. ada Parkson dan macam2 kedai.. nak round semua tempat tak larat.. dengan Fateh yang ligat..

Petangnya.. kami ke bazar Ramadhan utk beli sedikit juadah.. alhamdulillah.. Amiera berjaya melepasi puasa yang ke-22 walaupun asyik main jerk ngan sepupu2..

Menu yg MIL masak.. ketam+nenas masak lemak cili padi, sambal sotong, udang goreng tepung, sayur bayam dan yg dibeli ayam goreng, ayam KFC dan macam2 lagi juadah.. seronok bila berkumpul beramai2.. riuh rendah rumah..

Malam hari.. anak2 main bunga api.. Fateh dah berani main pop-pop.. bunga api aku tak benarkan.. kang terlebih berani.. aku jugaks yg susah..

Esoknya..


Dalam pukul 11 pagi.. kami pulang semula ke Putrajaya.. kena balik awal.. sebab banyak keje2 rumah tak settle.. paling aku tak suker.. iron baju.. oh my Baju!!

Macam biasa.. kalau balik semula dari Ipoh.. mesti kami singgah kat pekan Bidor.. aku suka beli potai.. hehhehe... sepanjang jalan kedai2 tepi jalan.. ramai yg jual petai.. murah lah jugaks compare ngan Putrajaya ni.. cantik2.. fresh dari pokok petai..

Then kami singgah kedai buah2an.. beli sikit buah pelam dan jambu air.. anak2 aku suka sangat buah pelam..

Sampai di Putrajaya.. hujan selebat2nya.. hujan rahmat.. dah lama Putrajaya tak hujan.. sejuk rasa..

Memandangkan sampai rumah dah nak kul 3.. bolehlah aku masak memasak.. nasib baik masih larat lagi.. nak2 pulak baru beli petai.. lagi semangat nak masak..

shedapnya..

suhun+fucuk+kentang masak air (kegemaran anak2), sambal tumis petai+ikan bilis (peberet aku), sotong + ikan bakar, air asam dan cekodok udang + bilis (tetiba aku rasa nak makan).. alhamdulillah kenyang.. minuman wajib aku berbuka.. hanya teh panas.. aku kurang minum air2 sejuk ni melainkan terpaksa.. tujuan.. supaya aku tak lembik lepas berbuka.. walaupun kadang2 lembik jugaks.. hahhahaha..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah