Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Takde air??? uwaaaaaaaaaaa..

Huhuhuhu... hari ni aku terpaksa mandi sesimple yg boleh... tak puas ok! grrrrrrr...

Dahlah kekedingan aku ni tak bleh terima air sejuk pagi2 ni... huhhu.. gigihlah masak air panas.. 

Al-kisahnya..

Dalam kul 10.30 malam semalam (time tu dah nak tidur).. aku suh Amiera gosok gigi.. terkejut kata takde air.... laaaaaaaaaa... parah..

Cepat2 aku check air..

Dalam bilik air utama..  tinggal sket jerk air dalam baldi.. haiyaaaa... boleh pulaks si Amiera (orang terakhir yg mandi).. diperabihkan air dalam baldi besar.. tak ditadahnya dengan air baru.. grrrrrrrr...

Kat billik air ke-2.. ada separuh air dalam baldi besar.. dan ada satu lagi air dalam baldi kecik.. nasib baik aku tak pi perabihkan..



Bengang sungguh ngan orang maintenance ni.. takde pulak dibagitaunya.. lekat jerklah maklumat terkini kat depan lif.. haru sungguh!! yg aku tau diorang buat pembersihan dari hari Isnin hingga Rabu.. tapi petang Isnin aku balik keje.. so far air ada jerk.. mungkin diorang dah siap kot..

So, hari Selasa sampai petang semalam.. air ada jerk.. so, hari Selasa tu en hubby pun gunalah air2 yang aku tadah tu utk siram pokok2 yg ditanam.. habis..

Pengajaran.. make sure kena simpan air tu seminggu.. baru boleh guna... tensi mak ok!!

Hope petang ni air adalah.. kalau tak jenuh aku!



Comments

Suraya Baharun said…
patut la ada bau semacam je...hehhehee..jgn marah ye kak ina..gurau je...
Faina Arisya said…
hahahhaha.. ayat tak boleh bla.. poyos lah su..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah