Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Trip to Universal Studio Singapore (USS) ~ Ancient Egypt

Salam pagi Isnin..

Amacam monday blues ka??? hahahhaha... aku sedang mengalaminya sekarang ni.. yerlah dah seminggu aku bercuti.. bestnya duk rumah ngan anak2.. kejap2 dengar kakak menjerit.. tak lama lepas tu dengar si adik pulaks meraung...aduiiii.. boleh pengsan bila dua2 ni duk sama2.. ada jerk yang tak kenanya.. so, kalau mood aku baik.. aku pujuklah dua2nya.. kalau mood aku tak baik.. haaa... rotanlah jawabnya.. sapa suruh buat mama marahkan...

Ok.. meh sambung balik n3 USS aku.. kali ni di Ancient Egypt.. kat sini hanya ada 2 tempat menarik yang korang boleh join iaitu Revenge of the Mummy dan Treasure Hunters.. tapi kami berempat hanya masuk ke Treasure Hunter.. sebab apa tak masuk Revenge of the Mummy?? sebab Fateh tak boleh masuk disebabkan masalah ketinggian.. so, aku kasi can en hubby ngan Amiera dulu yg main.. (walhal aku penakut.. suh diorang try dulu.. hahhahahhaha... poyos).. so, tunggulah aku ngan Fateh kat luar.. sib baik Fateh jadi budak baik.. tak banyak meragam.. tak sampai 5 minit.. Amiera dan en hubby pun keluar.. aittt.. cepatnya.. best ke kata aku?? rupa2nya.. diorang tak main lagi.. Amiera ajak en hubby keluar.. dia pun takut... kwang.. kwang.. kwang..

Kat situ pun ada satu kedai souvenier dan satu restaurant.. Oasis Spice Cafe yang ada logo halal..

Jom layan gambar ok..




banyaknya patung2 besar..

Fateh.. ultraman takde kat sini lah sayang..

haiya.. mana kepala penjaga Mummy en hubby oiii...

haaa.. ni baru teknik yang betul.. tinggi melangit.. jenuh aku nak snap gambar..

dari jauh.. eiii..ngeri jerk kalau patung2 ni hidup.. sekali dia pijak kita.. penyek!

Fateh ngintai apa tu?? kang dia kentut keluar angin kus2.. pengsan kat situ jerk kang.. hahahhahahaha...

Lepas bergambar.. kami naik Treasure Hunters.. memang sesuai utk anak2..

comel jerk kereta tu..

Fateh dah merampas kuasa Amiera.. Amiera terpaksa mengalah ngan adik dia..

habis seronok adik pusing2 stereng tu..

Pada sebelah petangnya masa kami buat pusingan kali kedua.. ingat tak n3 sebelum ni.. masa tengah menunggu utk tayangan Donkey Live.. aku suh en hubby pi masuk Revenge of The Mummy sorang2.. aku tak mau masuk.. kang terkucil jugaks aku kat situ.. en hubby kata memang best masuk situ.. memang tak sesuai utk Amiera.. kan dia penakut macam aku.. hehhehehehhe...

lepas layan Donkey Live kat Far Far Away.. kami singgah makan di Oasis Spice Cafe.. en hubby order nasi beriani dan aku order roti parata dengan kari ayam... memang sedap.. tapi sebab nak cepat.. makan pun tak leh nak feel2 sangat..

guard ni baru sesuai.. tapi awat kepala dia lain macam ek.. eiiii..

muka aku dah keletihan.. dalam restoran ni berlatarkan zaman Egpyt..

petang tu jugaks.. keluarlah panglima2 Egypt.. muka bengis giler.. naik takut pulaks nak bergambar bersama.. caitttt...
 
 ni puteri Egypt dah keluar... hahhahahha.. checkilaaaa...

Sekian sajork aktiviti riadah kami di Ancient Egypt.. see ya..

Comments

syalinda johari said…
waaah..tergambar wajah kegumbiraan pada muka amiera dan fateh..hehehehehee..
mama dengan ayahnya pun..hehehe
Faina Arisya said…
syalinda..

memang gumbira sangat2..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah