Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Holiday @ Genting ~ Outdoor Theme Park

Salam.. meh sambung lagi cuti2 malaysia aku yg tak habis lagi ni..

Mengikut rekod.. tahun ni barulah kami berkesempatan masuk ke Outdoor Theme Park.. masa 2 tahun lepas kami pergi waktu hari krismas.. memang musim tengkujuh.. memang tak dapat masuk laa sebab hujan.. huhuhuhuuuh... so, last sekali kami masuk taman tema masa aku tengah pregnant Fateh.. masa tu family en hubby buat family gathering.. dahlah stay kat Amber Court.. huuhuhuhuhu.. seram siot.. sib baik time tu aku tak tau tempat tu sememangnya menyeramkan.. kalau aku tau.. memang tak pergi lah gamaknya..

Sebelum tu aku nak share harga tiket dulu.. tapi aku cuma bagitau harga untuk family package ya.. family package means.. 2 dewasa 2 kanak-kanak.. utk detail price.. bleh refer website ya.. utk Outdoor ni harga family package rm167.. untuk Indoor pulaks.. family package rm109.. dan utk All Park rm213.. mula2 aku ingat nak beli kat online jerk.. tapi masa nak booking tu harga package outdoor jerk dah RM176.. terkezut jugaks.. sebab 4 tahun yg lepas cuma RM110... tup2 naik mendadak.. macam tak percaya.. terus tak jadi beli online..

Dan baru sat aku pi usha website tu.. tengok harga outdoor 2 dewasa 2 kanak-kanak murah jerk.. baru RM138.. agaknya masa cuti maulud ngan thaipusam dia naikkan harga kot... ker aku yang salah usha.... hahahhaha... grrr.. confuse aku..

Hari ke-2 di genting.. dah nak kul 11.. maklumlah nak keluar awal2 tu rasa malas sangat2.. sejukkk weii.. tarik selimut lah jawabnya.. hahahaha.. last2 terlajak ko..nasib baik tak de orang beratur beli tiket.. terus beli hat All Park.. nak bagi anak2 aku main puas2..

Masuk2 jerk dah ada mascot nunggu kat depan pagar.. seronok ler budak2 ni..


mascot ni kelakar.. mula2 dia buat kaku jerk mendagu kat tiang tu.. bila budak2 ni dah nak dekat.. di sergahnya.. sampai naik takut si Fateh.. huhuhuu...


Sebelum aku meneruskan cerita dan tunjuk gambar.. aku nak share info apa yg ada kat Outdoor Theme Park..



Kat sini ada 3 zon permainan.. permainan kanak2, permainan sekeluarga dan permainan penuh aksi..

Dalam permainan kanak2 ada:-

1. Rodeo Rider
2. Children Playpen
3. Busy Bugs
4. Circus Ride
5. Junior Bumper Car
6. Rainforest Playpen

Minimum ketinggian 76cm dan maximum ada 122cm / 124cm..

Rodeo Rider

Fateh muka dah pucat... hehehhehe..

Busy Bugs


Circus Ride


bergambar di Fountain Musical..

penunjuk arah yg unik..

Junior Bumper Car tak ada staff yg jaga.. so, tak bleh main.. Children playpen biasa2 jerk.. Rainforest playpen tak sempat nak singgah..


Dalam permainan sekeluarga ada:-

1. Monorail (boleh juga naik kat indoor)
2. Double Deck Carousel
3. Tea Cup
4. Astro Fighter
5. Flying Jumbo
6. Pirate Train
7. Boating (min height 107cm)
8. Antique Car
9. Mini Train
10. Dinasourland
11. Matahari

Double Deck Carousel

  

Astro Fighter

 

 Tea Cup

  
aku tak join game ni sebab aku tau nanti aku kepusingan..

 Pirate Train

 
  
kat dalam ni aku tutup mata sajork.. takut.. tapi en hubby kata tak nampak pun hantu nya... 

 Boating

  
si kakak sampai terkangkang2 ko!

si tecik yg tak dapat main.. cian dia.. tak cukup tinggilah sayang..

Mini Train

Perjalanan utk ke Mini train, antique car dan seperti di signboard..

berlatarkan permainan penuh aksi.. Bumper boat..

from Genting with love.. hehehhe..

ehhhh.. ehhh.. main gigit2 pulaks..

 
  
kakak takut ke apa tu?? haaa.. duk sorang2 lagi..

  
paddle pop datang lagi!! tetiba..

 Antique Car

Dari mini train nak ke antique car.. kena naik atas balik pastu turun ke bawah.. jumpalah patung comel2 ni..

 
adik pegang stereng.. kakak tekan pedal.. bukan main fokus Fateh control stereng... heehehhe..

Matahari

 
 
 

 Dinasourland

 
 
 
  
kat sini Fateh ok lagi.. bila dah masuk ke dalam gua.. keluarnya dinasour.. suara dinasour bergema.. terus dia nyorok.. hahhahahah.. tau takut! camna Ultraman nak lawan raksasa ni..

kakak takut2 nak bergambar sebab dinasour dah jeling2 kat dia.. hahhahahahha.. ada dinasour kat sini yg bleh bergerak... sebab tu dia takut..

t-rex dah lapar tu..

ngeri jerk kalau dinasour ni benar2 hidup..

monorail tak sempat nak naik sebab dah lewat petang.. kabus dah tebal.. flying jumbo malas nak naik sebab dah nak sama ngan astro fighter cuma rupa jerk berbeza..

Dalam permainan penuh aksi pulaks ada:-

1. Pirate Ship
2. Spinner
3. Sungai Rejang Flume Ride
4. Corkscrew
5. Grand Prix Fun Kart
6. Space Hot
7. Bumper Boat
8. Flying Coaster

 Flying Coaster

Sebelum nak ke flying coaster akan jumpa bas, kereta, keretapi dan pondok telefon ala2 London ni..


 
 
  
 
  
sementara menunggu en hubby pi main... anak2 berphoto gediks laaa..

si kakak pun ligat.. tak padan ngan besarnya.. lari sana sini..

en hubby dah ready nak terbang macam spiderman.. huhuhuuhu... 

Space Hot

ngeri jerk bila meluncur naik ke atas.. kalau aku confirm pengsan!

dalam extreme game ni memang banyak yg kami tak join sebab tak berani lor.. en hubby malas nak main sorang2..

oklah.. itu sajork aktiviti kami di Outdoor Theme Park.. nanti aku story mory aktiviti kami di Indoor pulaks ya... see yaaa..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah