Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Siap! Tamat sudah kisah..

Salam...

Sihat semua?? Dah makan ke??

Alhamdulillah..

Akhirnya dapat jugak aku siapkan keje programming menggunakan framework baru ni.. terkial2 jugak nak menyiapkan.. harap2 takde masalah lah kan.. so, pasni senang sket keje kalau dapat spesifikasi baru.. dah ada contoh.. kalau tak dapat jugaks.. terpaksalah aku berguru ngan cik google yang banyak membantu aku menyelesaikan masalah..

Apa lagi yer nak cerita.. pasal anak2 aku pulaks lah..

So far Amiera takde masalah ngan persekolahan dia.. cuma kesian gaks.. petang2 balik lewat.. dah nak kul 7 baru sampai rumah.. dengan beg berat lagi... aduhhhh... bila lah pihak sekolah nak bagi kunci loker ni.. dahlah cekeding.. bawak beg berat2.. aku yang ngantar dia pagi2.. dok galas beg dia pun rasa macam nak patah bahu ni... itu belum lagi nak naik tangga ke tingkat 2.. mampos!! takpelah kakak.. insyaAllah.. dengan keberkatan usung beg berat sana sini.. sekurang2nya kakak rasa sedikit kesusahan untuk menimba ilmu.. at least.. kakak akan lebih berusaha utk berjaya dengan cemerlang..

Fateh pulaks.. aduiiiii.. jenuh gaks en hubby aku nak uruskan dia pagi2.. kalau mood dia baik.. senang hati sket.. kalau tak tu... letih en hubby layan dia.. teacher pulaks dah start komplen.. Fateh ni tak duk diam masa orang lain tengah solat.. tapi Fateh is a good boy.. kalau ada budak2 nanges dia akan inform teacher.. dia ni memang jenis prihatin.. satu lagi Fateh ni mudah mesra.. dengan muka 'gatal' dia kalau nampak baby atau budak2 pompuan... kecik2 dah pandai eh!!

Apa lagi... hmmm..

Oh ya.. kisah Adam & Hawa telah tamat semalam.. happy ending yo! macam dalam novel gaks.. tapi aku tak tengok lagi 2 episod akhir ni.. banyak sangat masalahnya.. kat opis faham2lah.. kena block..

Oklah.. esok cuti kan... keje dah siap.. senang hati sket.. kalau tak tu asyik dok fikir jerk.. sampai termimpi2 ko! selamat bercuti semua...

Comments

syalinda johari said…
selamat berhujung minggu kak iena...hehee
Faina Arisya said…
selamat berhujung minggu..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah