Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Perginya adik Ahmad Adam Syukri & Communication Book!

Salam pagi Jumaat..

Sejukkan pagi2 ni.. hujan rahmat di pagi hari.. juga hujan menangisi pemergian adik Ahmad Adam Syukri yang telah kembali ke sisiNya.. sekalung takziah utk keluarga arwah.. al-Fatihah...

Nak tahu kisah lanjut mengenai arwah adik Adam Syukri.. bleh lah google yerk.. banyak kisah mengenai adik Adam..

Aku nak cerita tentang Fateh pulaks..

Kan baru2 ni Fateh muntah2 dan cirit birit.. so, aku risau dengan keadaan dia.. tempat yang paling sesuai utk bagitau cikgu mengenai Fateh adalah Communication Book.. tu pun aku tau dari opismate.. hehehhehe.. tak perasan pun fungsi buku tu.. utk pengetahuan uols.. CIC memang bekalkan Communication Book.. kebiasaannya mereka akan lekatkan apa2 pemberitahuan especially berkaitan dengan aktiviti pelajar atau sekolah dan homework yang kena buat.. actually.. bagus sungguh konsep ni sebab kadang2 kalau kita berkomunikasi secara verbal.. tak semuanya cikgu boleh ingat dan tak semestinya cikgu yg kita bagitau tu adalah cikgu kepada anak2 kita.. right?.. lagipun aku suka sangat2 sebab aku ni kan berat mulut nak bercakap.. kadang2 lupa lah.. huhuhuhuhu...

So, dengan ayat ntah apa2.. maklumlah dah lama tak mengarang ayat skima ni.. kat blog bleh hantam ikut bahasa aku sendiri.. hehehe.. poyos..

korang jangan gelakkan eh kalau bahasa aku tunggang langgang..

Comments

syalinda johari said…
ayat cun dah tu kak iena..kakakaa..pandai betoi mengarang...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah