Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

BR1M ~ Alhamdulillah...

Alhamdulillah..

Baru sat abah aku call dari kampung.. abah aku dah dapat duit BR1M 2.0..

kredit to www.anastasyea.com

Alkisahnya..

Lepas aku balik kg aritu.. lewat petang mak aku call.. katanya jiran depan rumah mak aku tu dapat call suh ambik duit BR1M hari Rabu (means today).. so, abah aku pun risau lah sebab telefon rumah dah terminate..

So, dia suh aku call pejabat yg uruskan BR1M tu.. katanya chinese guy yg call jiran.. so, abah aku bagi hp dan office no orang tu..  bila en hubby call (aku kan jenis segan nak call2 ni.. huhuhuhu).. diorang cakap akan call balik sebab ramai sangat yg call... petang tu diorang call balik kata permohonan dah lulus dan tunggu surat jerk.. aku confuse.. takkan diorang takde senarai nama penerima hari rabu ni.. ker diorang tak faham..

Pagi tadi.. abah aku tak senang hati.. so, dia pergi jugaks follow jiran tu.. bila abah aku tunjuk ic.. hmmm.. ada pun nama dia.. alhamdulillah.. peliklah.. haritu cakap lain.. whatever.. yg penting duit dah dapat.. seronok diorang.. terus mak aku suh simpan duit tu dalam bank.. bleh diguna waktu terdesak.. anyway.. thanks kepada yg memberi..

Kepada yang belum menerima.. boleh buat semakan online dijangka bermula 10 Feb ni..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah