Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hasil Menabung

Ingat tak n3 aku pasal duit tabungan Amiera yang dikumpul sendiri untuk membeli mainan check-out tu.. duit tu memang dah terkumpul rm64.90... huhuuhuu.. dia ingat ok harga mainan tu..

Tapi minggu lepas.. masa kami pi pasar malam.. lalu kat gerai jual ikan.. tiba2 Amiera teringin nak beli ikan tu.. memang dari dulu pun dia teringin.. tapi aku boh layan jerk... hahhahaha.. jahat kan.. so, bila dia kata nak beli ikan.. aku bagi syarat kat dia.. boleh kalau dia nak ikan tu.. tapi dengan syarat.. guna duit yang dia kumpul.. termangu2 dia.. antara setuju dan tidak.. so, aku cakap ngan dia.. daripada beli mainan check-out yang tak sesuai ngan umur dia tu.. baik beli apa yg dia nak.. kalau nak beli lain2 mainan ke apa.. kakak kumpul lagi duit.. huhuhuhuhu.. kasi dia cair sket.. last2 jadik jugaks beli aquarium kecil utk permulaan membela ikan... tok sah nak beli hat besar2.. tak terjaga nanti.. hat kecik ni pun papa dia jugaks yg kena uruskan..

update : ikan moli (bukannya ikan emas) 8 ekor.. 



dalam proses pemasangan alat untuk laluan air..

tadaaa.. dah siap... seronok pulaks tengok air jernih ngan batu2 yg kalerfull ni..

muka puas hati dapat beli ikan dan aquarium PINK.. huhuhu..

tapi sayangnya... selepas diberi makan.. keesokannya.. air menjadi keruh.. berbau.. tinggal seekor sahaja yang selamat.. mungkin ada masalah dengan makanan yg kami bagi.. mungkin tak sesuai dengan umur ikan tu.. rasa berdosa pun ada...

balik dari melawat muzium diraja.. kami singgah Warta utk beli pokok hiasan, rumah ikan dan makanan ikan bersaiz kecik..

alhamdulillah.. ikan moli yg tinggal seekor tu masih hidup..

so, bermulalah hobi baru Amiera.. jaga anak ikan.. papa pulaks tukang cuci aquarium.. kwang3.. nak suh aku mintak maaplah yerk.. aku tak reti..

Comments

syalinda johari said…
iris dengan adik dia aritu pun mengamuk nak ikan..p beli kat warta..kekeke.. malangnya..ikan adik dia bertahan sehari ja..dituangnya makanan ikan penuh akuarium..hahahhaa
Faina Arisya said…
hahahhahah.. lawak2.. tu yang bahaya kalau tak di monitor.. sib baik tak di ngap nya ikan tu.. huhuhuhu

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah