Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Sukan CIC ~ Aku kaciwa

Assalamualaikum..

Huhuhuuhu.. tajuk habis frust.. memang aku kaciwa pun.. buat penat jerk aku korbankan masa pagi aku... tidur lagi bagus... huhuhuuu...

Pukul 8.00 lebih kami dah sampai kat stadium.. semangat ok nak tengok Fateh masuk sukan..

Cari parking dulu.. pastu pi cari breakfast.. masa jalan2 kat tepi tasik titiwangsa tu.. nampak khemah perkahwinan.. ala perkahwinan dalam taman ditepian tasik.. cantik.. cantik.. cantik... pastu memang ramai orang jogging pagi2 ni.. pelbagai kaum.. bagus sungguh orang2 KL ni.. tak perlu buat apa2 acara.. tetap turun padang utk kesihatan..



Lepas sarap.. masuk semula ke dalam stadium.. dah ramai parents yg datang... di pintu masuk ada jualan2 spt buku, makanan, minuman dan barang2 CIC...


 ada 4 kump.. merah, hijau, biru dan kuning.. hijau mewakili 3 cawangan dari Putrajaya, kuning mewakili cawangan dari bangi dan sekitar, merah dari cawangan damansara dan biru dari cawangan sekitar KL..

kakak dah jadi penonton ok.. zaman tadika dah berlalu..

ini lah yang buat aku kaciwa.. Fateh menangis tak hengat semasa kanak2 diarahkan berkumpul.. dia tak mau!! dia nak ngan kami.. dah puas cikgu pujuk tapi still menangis.. sampai terduduk.. terlentang ko!! aduhhh.. kalau aku jadi cikgu pun aku tension.. last2 cikgu suh aku jaga Fateh sekejap.. 

muka budak yg puas hati dapat duk ngan mama.. muka tak bersalah ok!

Acara dimulakan dengan bacaan doa.. kemudian ucapan dari CEO CIC..

persembahan dari guru2 CIC..

perarakan sekeliling stadium.. masa Fateh ni masih ngan kami.. tak mau join jugaks.. memberontak.. menangis tak mau turun..

acara sukan dimulakan.. aku bawak jugaks dia turun.. tapi cengginilah ropanya.. sapa tak geram beb!

pujuk2 sket.. baru diam.. baru nak turun.. bila turn game dia sampai.. takde maknanya dia nak join.. cikgu terpaksa cari orang lain.. grrrrrr... sakit jiwa aku..

game yg sepatutnya Fateh main..

Overall.. tujuan CIC buat sukan cenggini mungkin menjimatkan kos.. tapi bagi kami pihak ibubapa.. alangkah bagusnya kalau pihak CIC hanya mengadakan sukan mengikut negeri dan beberapa sesi sekiranya penyertaan adalah ramai.. sebab aku perhatikan.. agak serabut sket dgn kehadiran yg terlalu ramai dan susah untuk diuruskan..

Sebelum majlis tamat kami dah balik dulu sebab no point pun stay lama2.. Fateh memang tak join langsung.. kumpulan mana yang menang?? wallahualam..

Comments

vogue2704 said…
sabarlah, saya pernah kena gak cam ni ngan nur azzahra dulu hehe..wat penat je gi sukan PASTI bukan dekat kat stadium paroi tu..pagi2 bangun ...last2 dia nangis2 langsung tak nak berenggang...kitaorang balik jela pastu huhuhuhu....tp lepas tu alhamdulillah lepas tu dia ok...tahun depannya masuk acara macam2 hehe
Faina Arisya said…
tulah.. hope tahun depan dah matang sket takdelah Fateh takut sangat..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah