Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Genting Strawberry Farm ~ Vegetables Farm

Salam..

Jom terjah apa yang ada di ladang sayur2an..

Sebelum nak ke ladang tu.. uols akan jumpa gerai yang macam2 diorang jual.. dah macam pasar malam pun ya.. tapi idaklah besar.. mungkin nak menyemarakkan lagi suasana..



  
ada juga pameran lebah dan tebuan..


tapi kalau nak tengok real bukan kat sini ok.. aku dah pergi tempat tu tapi takde yg menarik sangat.. lagipun nak masuk kena bayar.. dewasa rm16, kanak2 rm12 kalau tak silap.. pada aku tak berbaloi kalau setakat nak tengok lebah dan serangga.. makan aiskrim lagi sedap.. kan kakak kan..

kami singgah sini masa otw nak balik..

sweet jerk tempat duduk strawberry ni..

sambil berehat boleh cuci2 mata.. peniaga2 ni memang ramah tamah..

kami dah sampai sini..

kalau nak rasa lebih feel makan aiskrim.. kena duk sebelah patung strawberry.. tak caya cer tengok budak2 ni.. macam2 gaya..

beg pun ados..

kedai coklat pun ada.. tapi aku kureng minat lah..

salad..

buah markisa..

bunga lavender pun ada jual..
cactus pun ada ok.. 

kalau nak beli sayur.. 4 pack rm10 sajork.. ada jugaks sayur2 lain yg harga berbeza..
ok.. utk keluar kena lalu rumah cendawan.. 


ngeri pulaks nengok cendawan2 ni..

ntah faham ke tidak anak2 aku ni.. 

cendawan satu pack rm5.. ada jugak spesies cendawan yg lain..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah