Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hobi & Check-Out

Selamat petang..

Aku nak cerita pasal Amiera.. kisah hobi dan mainan impian dia nan satu tu.. akhirnya berjaya jugaks dia mengumpul duit utk beli impian dia tu.. walaupun dah beli.. tapi until now.. dah menjadi tabiat dia untuk menyimpan duit.. bagus3.. siap pi ambik wallet aku yg dah tak pakai yg besar gedabak simpan duit dia.. amboi3.. apa pun.. im proud of u my dear..

Sebelum aku nak cerita pasal mainan impian Amiera.. aku nak cerita kisah hobi membela ikan ni.. dah seminggu ikan baru yang dibeli.. alhamdulillah masih sihat nampaknya.. dapatlah jugak ikan moli ni kawan2 baru iaitu 8 ekor ikan gapi dan 2 ekor ikan emas.. bukan main seronok nampaknya ikan moli kacau ikan emas..


Ok.. nak tengok mainan impian Amiera yang diidam2kan tu??


Salah satu faktor duit yang dikumpul menjadi banyak dengan cepatnya.. haaa.. salah satunya.. upah yang diterima sebab tolong mama kemas rumah.. cenggini ceritanya.. Amiera tak habis2 mintak duit kat aku.. nak topup duit simpanan dia laa.. tapi bukan senang2 aku nak bagi ok.. aku bgtau.. kalau dia tolong sapu dan kemas rumah.. mama bagi rm5.. kalau tolong lap2 habuk kat almari mama.. mama bagi lagi rm5.. dia pegang ok pesanan aku tu.. masa kami balik dari melawat muzium tempohari.. aku, en hubby dan Fateh dah terlena keletihan.. dia masih segar bugar.. ada jugaks aku dengar bunyi tung.. tang.. rupa2nya Amiera kemas rumah ko...waaaaaaaa... sayang anak mama.. siap bagi pesanan lagi kat aku..

sib baik aku tak jadi cikgu.. kalau tulisan cenggini aku bagi D terus dalam karangan.. hehehhe..

petang tu jugaks ajak papa beli mainan impian.. tersenyum lebar kakak yer..

see.. nama kat kotak tu.. 


Aku terkejut ok.. sebab memang nama mainan tu check-out.. huhuhuhuhuuhu.. kuat sungguh daya ingatan Amiera.. alhamdulillah.. tapi harga dah naik sket.. dari rm64.90.. dah jadi rm69.90.. mahal siot.. pada aku laaa...

Bila adik nampak.. jawabnya berebut lah... bising satu rumah dok berebut mainan.. 

Comments

syalinda johari said…
wakakaka.bijak nya Amiera..bagus niii...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah