Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Projek Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M)

Assalamualaikum..

Semalam adalah hari pelancaran projek perumahan penjawat awam 1 Malaysia.. adalah beberapa orang opismate yang pergi..

So, aku nak share sedikit info dan gambar2 yang member opis aku snap.. million thanks to Azian for sharing this info..

Sedikit rumusan mengenai PPA1M..

Syarat2 permohonan :

1. Warganegara Malaysia
2. Keutamaan kepada pendapatan bulanan isi rumah tidak melebihi rm8K
3. Terbuka kepada anggota perkhidmatan awam dan badan2 berkanun persekutuan
4. Keutamaan kepada yang berkhidmat di Putrajaya
5. Tidak diistiharkan muflis

Keluasan dan Harga :

1000 kaki persegi  - Dari RM150,000 - RM220,000
1200 kaki persegi  - Dari RM221,000 - RM260,000
1500 kaki persegi  - Dari RM261,000 - RM300,000


PPA1M - Presint 17



 PPA1M - Presint 11



PPA1M - Presint 5




1000 kaki persegi


 1200 kaki persegi


1500 kaki persegi




Borang permohonan dan keterangan lanjut boleh layari laman web www.ppj.gov.my

Tarikh tutup permohonan pada 9 Mei 2013..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah