Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Resepi Aiskrim

Cuti hujung minggu..

Petang Sabtu Amiera asyik dok tanya.. bila Mama nak buat ais-krim... hollloooo.. tak senang langsung aku nak rehat2 santai depan pc... huhuhuuuhu...

Gigih jugaks ke dapur nak tunaikan hasrat puteri nan satu..

Resepi aku cari kat google jerk.. tapi standardlah memang tak ikut sangat pun.. huhuhuuu.. suka2 aku jerk nak ubah2 resepi orang kan..

Bahan2 Utama:

pics kredit to cik google..  

1 tin susu cair / sejat - aku guna jenama F&N.. nak guna susu segar pun boleh sajork.. kalau hat susu segar aku suka guna jenama Dutch Lady full cream..
5 sudu besar susu pekat manis - ikut suka kemanisan masing2.. aku kan manis.. sebab tu sampai 5 sudu.. ptuiiiiii... aku guna jenama F&N bervitamin lagi..
1 biji telur ber-Omega - semestinya yg berkhasiat utk anak2..
1 sudu besar Ovalette
1 sudu teh esen vanilla - aku suka jenama Star spt gambar di atas.. tapi kat umah takde stok.. aku beli hat takde brand kat kedai jual peralatan kek kat Presint 9


Bahan2 Perisa :
 
   
pics kredit to cik google..

3 sudu besar milo atau secukup warna
1 sudu teh strawberry paste atau secukup warna
Chocolate rice sebagai hiasan

Cara2 Membuat :

1. Campurkan kesemua bahan2 utama.. pukul sehingga kembang dan menjadi ala2 cream.. korang2 yg ada machine senang banget! aku ni haaa.. guna tangan kanan ni yo.. aduiiii.. longuh! nak suh Amiera.. hmmmm.. terkial2 dia dok memutar.. slow motion.. bila mau kembangnya dik non.. passing pulaks kat si kecik.. chibuk jerk nak buat gaks.. dimain2nya adalah.. passing pulaks kat en hubby.. service bertukar tangan... aduiiiiii... last2 ke aku balik.. bila dah nampak creamynya.. ok done! tak larat aku dah.. pengajaran.. sila beli pemutar kek ok! bukannya mahal sangat pong.. tapi awat aku tak beli2 eh.. mungkin bukan sebab keperluan kot.. dan aku ni bukannya pembuat kek or desert yg tegar.. huuhuhuhu.. cuma ada sedikit minat.. huhuhuhuu...

2.  Asingkan kepada 3 adunan.. satu adunan dimasukkan milo, satu adunan lagi dimasukkan strawberry paste dan satu lagi dibiarkan sahaja tanpa warna..


3. Boleh disatukan di dalam satu bekas sahaja atau diasingkan.. terpulang kepada citarasa masing2.. akhir sekali taburkan chocolate rice sebagai hiasan..

4. Bekukan dalam peti sejuk.. pastu boleh ngap!

jemput makan semua..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah