Aku pilih mengUNDI.. PRU-13

Assalamualaikum...

Memang monday blues sungguh lah haii.. apa pun tak boleh.. huhuhuhuh.. ingatkan coti hari ni..

PRU-13 dah selamat dilaksanakan semalam.. keputusan pun dah tau kan.. tahniah kepada semua pemenang.. dan yg kurang bernasib baik especially kepada yang hilang deposit kena redha dan kuatkan semangat.. kalah menang adalah adat bertanding..

keputusan kerusi Parlimen.. pic credit to http://www.myundi.com.my

 
Dan semalam juga adalah hari bersejarah dalam hidup aku sebagai rakyat Malaysia.. buat pertama kalinya aku pilih untuk turun mengUNDI.. dan InsyaAllah.. jika dipanjangkan umur.. aku akan terus menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia, negara berdemokrasi..

suasana PRU-13 di Nilai dan Mantin..


Aku dan mak aku turun mengundi sebelah petang.. sebab aku tau.. pagi2 confirm ramai orang.. alhamdulillah.. memang seperti yang dijangka.. memang tak ramai pun.. dan suasana sungguh aman.. taknak serabut2 ni.. dan proses aku mengundi pun tak lama.. tak sampai pun 5 minit..

Mula2 aku pi semak dulu walaupun aku dah tau no siri dan lokasi mengundi.. tapi sebab dah tak ramai orang.. sajer ikut prosedur.. first time kannn.. dah semak nama.. wakil SPR potong nama aku dalam senarai.. pastu diorang bagi kertas no siri..

lalallalala... ready nak pi tempat mengundi.. 

Aku main jalan jerk cari tempat mengundi.. muka kena confident!! walhal dalam hati.. dup dap dup dap.. debor beb!! nasib baik SPR dah letak kan tali utk ke tempat mengundi.. kalau tak susah jugaks nak cari.. sebab sekolah aku tu memang dah totally berubah 100%..

see.. lengangkan.. tu kat khemah tu semua wakil SPR sedang menunggu..

laluan utk ke tempat mengundi.. pun lengang.. best3.. aku boleh mengundi dengan aman..

'saya pilih'..

suasana di sekolah lama aku.. aku dah tak tau mana satu bangunan hat lama.. 

ok.. tamat sudah kisah aku pi mengundi buat pertama kalinya.. insyaAllah.. lagi 5 taun.. aku akan turun lagi.. tapi bukan di sini ya.. kita tungguuu...


0 omelan:

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (267) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (48) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (72) Biskut (1) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (191) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (148) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (111) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (10) Juadah (110) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (14) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) Lovely Song (7) Luahan (2) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (2) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (68) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (16) Resepi (37) Riadah (21) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (1) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty