Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Aku pilih mengUNDI.. PRU-13

Assalamualaikum...

Memang monday blues sungguh lah haii.. apa pun tak boleh.. huhuhuhuh.. ingatkan coti hari ni..

PRU-13 dah selamat dilaksanakan semalam.. keputusan pun dah tau kan.. tahniah kepada semua pemenang.. dan yg kurang bernasib baik especially kepada yang hilang deposit kena redha dan kuatkan semangat.. kalah menang adalah adat bertanding..

keputusan kerusi Parlimen.. pic credit to http://www.myundi.com.my

 
Dan semalam juga adalah hari bersejarah dalam hidup aku sebagai rakyat Malaysia.. buat pertama kalinya aku pilih untuk turun mengUNDI.. dan InsyaAllah.. jika dipanjangkan umur.. aku akan terus menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia, negara berdemokrasi..

suasana PRU-13 di Nilai dan Mantin..


Aku dan mak aku turun mengundi sebelah petang.. sebab aku tau.. pagi2 confirm ramai orang.. alhamdulillah.. memang seperti yang dijangka.. memang tak ramai pun.. dan suasana sungguh aman.. taknak serabut2 ni.. dan proses aku mengundi pun tak lama.. tak sampai pun 5 minit..

Mula2 aku pi semak dulu walaupun aku dah tau no siri dan lokasi mengundi.. tapi sebab dah tak ramai orang.. sajer ikut prosedur.. first time kannn.. dah semak nama.. wakil SPR potong nama aku dalam senarai.. pastu diorang bagi kertas no siri..

lalallalala... ready nak pi tempat mengundi.. 

Aku main jalan jerk cari tempat mengundi.. muka kena confident!! walhal dalam hati.. dup dap dup dap.. debor beb!! nasib baik SPR dah letak kan tali utk ke tempat mengundi.. kalau tak susah jugaks nak cari.. sebab sekolah aku tu memang dah totally berubah 100%..

see.. lengangkan.. tu kat khemah tu semua wakil SPR sedang menunggu..

laluan utk ke tempat mengundi.. pun lengang.. best3.. aku boleh mengundi dengan aman..

'saya pilih'..

suasana di sekolah lama aku.. aku dah tak tau mana satu bangunan hat lama.. 

ok.. tamat sudah kisah aku pi mengundi buat pertama kalinya.. insyaAllah.. lagi 5 taun.. aku akan turun lagi.. tapi bukan di sini ya.. kita tungguuu...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah