Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hasil Menabung Ver. 2

Kisah si Amiera.. bulan April aritu baru jerk dia beli mainan check-out hasil dia menabung setiap hari..

Selepas tu dia semakin rajin menyimpan.. baru sebulan setengah dah dapat rm100.. hmmm... aku pun tak tau camna dia menyimpan.. aku bagi dia sehari rm4.. nak kata dia tak berbelanja.. hari2 makan nasi/mee goreng.. beli buah bagai.. kadang2 beli burger.. tapi kat sekolah agama aku bekalkan roti siap2.. cuma aku dah pesan kalau nak beli apa2.. beli jerk.. tak yah nak nyimpan duit sangat..

Setelah genap rm100.. dia nak beli lagi mainan..asalnya dia nak mainan masak memasak.. tapi harga mahal nak mampos.. tak sesuai ok! lagipun aku dah pernah belikan mainan memasak masa birthday dia tahun lepas..

Last2 kami pergi kedai mainan kat kajang.. bila aku tunjuk buaian tu.. terus dia berkenan.. harga pun memang ngam2.. actually buaian tu dah ada orang booking tapi tak jadi.. rezeki ko ler Amiera..

tak sesuai sebenarnya ngan Amiera sebab ni buaian budak2 tadika.. huhuhuu.. dah dia nak jugaks nak wat camna.. layan jerlah.. kalau guna duit Mama or Papa.. sorry the morry nak belikan.. baik simpan duit dalam bank.. 

 si kecik ingat ni mainan dia.. huhuhuhu..

ni pulaks mainan si Fateh... asalnya aku nak beli sebagai hadiah birthday nanti.. tapi daripada dia request menda lain.. mainan yg ada gambar budak pompuan!! daripada dia menangis meraung dalam kedai tu sebab tak dapat hadiah!! nak tak nak beli jerlah.. sib baik murah lah jugaks.. separuh harga dari mainan akak eh..

muka blur sebab baru bangun tidur.. kepenatan gamaksnya..

mula2 excited ler..

nak2 pulaks bila drill tu macam real.. lagilah dia suka.. kejap2 buat aksi menembak.. aduiiii..

Comments

Hazlin Nazri said…
semuanya kreatif... tahniah!
syalinda johari said…
waaaa..seronoknya dapat menan...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah