Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Selamat Hari Ibu

Assalamualaikum..

Terlebih dahulu aku nak ucapkan selamat hari ibu kepada semua wanita yang bergelar ibu.. jasa dan pengorbanan anda semua untuk keluarga tersayang tidak ternilai harganya.. semoga Allah merahmati dan memberikan kita semua kekuatan selama kita bergelar ibu/umi/mak/mama/mummy/bonda atau apa sahaja gelaran..


Ya.. aku memang tak pernah menyambutnya.. aku cuma tau bila ada iklan jual product or present sempena hari ibu kat internet.. aku memang tak tau bila exactly tarikh hari ibu.. yang aku ingat.. 16 Mei adalah hari guru.. huhuuuhu..

Dan satu kejutan buat aku.. memang aku tak aspect pun.. yer laaa.. sebab aku tak pernah celebrate kan.. so, memang tak ambik kisah pun..

Kisahnya petang Jumaat lepas.. aku balik2 jerk.. tengok atas meja ada bunga plastik.. bunga kat pasu aku tu.. pesal pulaks duk atas meja ni.. sapa pulaks yg main ni.. tengok dekat2.. lor ada kad rupanya.. kad apa pulaks.. confuse aku.. buka jerk.. lor.. kad hari ibu rupanya.. so sweet ok!!

cantik pulak gaya cenggini.. walaupun bunga tu bunga plastik hiasan rumah aku.. tapi niat dan kreativiti en hubby amat aku sanjungi.. bunga plastik pun bunga plastiklah.. bak kata Hawa.. bunga plastik melambangkan cinta yang tak pernah pudar dan kekal abadi.. tapi.. bunga plastik juga melambangkan cinta itu palsu!! hahahahhahaha.. whatever.. 

aku suka ngan bunga ni... beli kat Romantika..

simple.. but meaningfull..

sebak bila baca ayat2 Amiera.. sob3.. ultraman mewakili Fateh.. alololo.. hilang kaki sebolah!

Ni projek en hubby ngan anak2 ler ni malam semalam.. kebetulan aku sakit kepala.. memang tidur awallah.. ohhh.. uols buat projek eh.. si Amiera feeling2 sedih ngan aku pulaks.. yerlah dah buat salah ngan mamanya.. tulis ayat pun emosional.. huhuhuhu..

Anyway.. tq sayang mama.. Amiera & Fateh.. walaupun Fateh tak tau apa2.. huhuuhuhu.. and for my lovely husband.. tq for everything.. luv u all so much!

Walaupun hanya sekeping kad.. takde kek or present bagai.. apatah lagi nak menyambutnya.. but i'm so happy.. at least they do something to remind me.. there is a mothers day for those who called mama etc.. ecehcehceh.. speaking la pulok!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah