Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

MasterChef Selebriti 2, Misiku Kuza, Teduhan Kasih, Sebenarnya Saya Isteri Dia, Epilog Cinta Kirana

Wahh..wah..wah... panjangnya tajuk... huhuhuuu.. tu antara tajuk drama dan rancangan masakan yang aku tengok buat masa ini.. tapi tak semua jugaks aku dapat follow setiap episod cerita tu.. sebelum ni follow cerita Adam Hawa, Sehangat Asmara, Jodoh...

MasterChef Selebriti 2

Semalam.. tinggal 5 peserta jerk lagi setelah Michael Ang membawa pulang rm8k untuk disumbangkan kepada rumah amal/badan kebajikan yang diwakili.. Syanie, Che Ta, Celina, Kenchana dan Syura..

Dalam rancangan semalam.. Che Ta sebak bila Michael Ang terkeluar.. dia nak menggantikan Michael pulaks.. sebab dia terasa hati dengan komen2 peminat di fb... huhuhuhuhu... cam budak2 laks aku nengok.. be profesional la Che Ta.. lumrah dalam kehidupan golongan artis ni.. kena terima dengan hati terbuka setiap komen tu... mana yang baik dijadikan panduan.. mana yang tidak tu dijadikan sempadan.. dan sebagai umat Islam pun tak salah saling tegur menegur.. tapi secara berhemah yer tuan2.. puan2.. dan kalau dah memang ditentukan Michael Ang terkeluar.. nak wat camna.. dan yg lain2 tu buatlah yg terbaik utk mengumpul dana bagi menyumbang kepada badan kebajikan yg uols wakili..


Misiku Kuza

Drama menggantikan Jodoh.. setiap Isnin pukul 10 malam.. lepas layan MasterChef Selebriti aku sambung layan cerita ni pulaks.. aku suka layan cerita ni sebab karakter Dr Aaron, Kuza dan Ariel.. mesti nurse2 ramai gaks yg ada feeling2 ngan Dr kannnn... nak2 pulaks bila dapat tau Dr tu single mingle, hensem, bergaya... hahahhahahha... berebut2... tapi sesama nurse jerlah kecoh2 nya... lalu jerk Dr.. terus senyap... tatuttttttt...


Teduhan Kasih

Lagi drama bersiri diadaptasi dari Novel.. Pada awal cerita ni aku tak layan sangat sebab masa tu aku sibuk nak uruskan hal anak2 yg nak exam.. dengar cerita cam best jerk kan.. tapi bila tengok pelakon... aku ni memilih pelakon gaks kalau nak tengok... hehehhehe... walaupun pada hakikatnya tak semua pelakon yg aku suka tengok cara dia berlakon tu jalan cerita dia best.. tul tak?.. so, pernahlah tertengok sekali tu.. kelakar bila part Along (Zarina Zainudin) dan mak dia.. memang havoc.. so, cerita tu jadi menarik pada aku.. sempoi jerk..


Sebenarnya Saya Isteri Dia

pic credit to www.sumarz.com

Pun drama bersiri adaptasi dari Novel.. cerita ni pun aku tak follow dari awal.. kadang2 tengok.. kadang2 lupa nak tengok... menariknya drama ni adalah watak Firash (Izzue Islam) dan Shaf (Tiz Zakyah) sebagai suami isteri yang terpaksa kahwin.. macam2 hal.. hahahhaha...

Epilog Cinta Khirana

Pun drama bersiri adaptasi novel.. cerita ni aku tak layan sangat... apatah lagi dari awal cerita.. langsung aku tak follow.. cuma kadang2 bila tertukar channel tu.. tengok jerlah.. dahlah tengok di tengah2 cerita.. pada awal memang tak faham.. lama2 baru tau... huhuuhuuh... jalan cerita not bad..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah