Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Perlukah?

Assalamualaikum..

Selamat beristirehat buat yang tengah landing baekkk punya... dan selamat menjamu selera buat yang sedang menikmati juadah tengahari..

Aku tak tau nak update pasal apa harini... so, pagi tadi sibuk ngan keje2 coding... masa lunch hour ngadap fb sebelum kena sekat kul 2 jap lagi..

Sambil2 aku ngadap fb tu.. ternampak one of friends aku komen kat kawan sekolah yang aku tak add sebagai friends.. hehehhehehe... bila aku search.. hmmm... rajin sungguh diorang ni add friends.. mengeratkan sillaturrahim semula setelah masing2 buat haluan lepas SPM... yg best lagi.. abang aku pun add kawan2 aku yg setingkatan.. huhuhuuh.. aku jerk missing in action.. mungkin diorang cuba cari.. tapi tak jumpa2... hahhahahahhahaha...

Sebab apa aku tak mau buh nama sendiri?? one of the reason... security.. aku dah cuba utk elakkan informasi aku mudah dicapai oleh orang luar yang tak berkenaan.. dari segi setting privasi tu hopefully ok kot.. connection ngan keluarga terdekat pun limited..   apatah lagi nak Add Friend... utk rekod jumlah Friends List aku cuma 117 sajork.. huhuhuu.. itupun masa mula2 diperkenalkan fb.. time tu teruja nak add kawan2 opis walaupun takdelah kenal sangat pun.. orang lain beratus2.. beribu2.. aku memang susah sket nak pi cari kawan2 lama pastu Add diorang... hahahhaha.. biasanya aku di 'add' kan.. setakat ni ada 25 request yang masih pending... ada yg aku kenal dan ada yang aku tak kenal..  aku tak tau kenapa aku agak kurang bersosial.. mungkin rasa rendah diri dan malu... huhuhhuhu.. poyos jerk kan aku ni..

Bilangan friends yang tak berapa nak ramai ni pun rasa jenuh nak tengok News Feed yang dah campur ngan status2 terkini menda2 yang aku LIKE (macamlah byk yg aku LIKE).. hahahhahaha... tu tak termasuk iklan2 fb... huhuhuhuhuh... tapi aku suka tengok info2 terkini menda2 yang aku LIKE.. saja release tension.. nak2 pulaks bila tengok barang2an / koleksi yang cantik2... wahhhh.. segar mata bolat ku...

Tapi kan.. bila dah buat macam2 security pun.. rasa susah jugaks nak fully secure.. kadang2 terjoin jugaks application fb.. sedangkan dah sah2 tau diorang akan collect info kita.. kadang bila kita komen or like sesuatu pun.. tag friends ke.. orang akan tau jugaks sapa kita.. tul tak??

Jawapan yang paling senang kalau nak jadi macam katak bawah tempurung... tutup akaun fb.. habis cerita... no one knows u.. tapi... ko ada blog.. ingat orang tak tau ke?? yeah.. orang akan tau aku tapi tak secepat fb.. ramai orang suka layan fb dari baca blog.. blog hanya orang akan baca utk dapatkan informasi.. dan tak ramai yang singgah ke blog aku yang suam2 kuku ni.. nak2 pulaks kawan2 sekolah yg dulu.. diorang ada masa ke nak baca?? hahahhaha..

Oklah.. berbalik pada topik.. perlu ke aku letak full name aku sendiri kat fb?? ishh... ishhhh... aku rasa comey dah nama sedia ada tu.. kang tak pasal2 ramai pulaks kawan2 lama add aku... aku bukannya tak suka nak berkawan ngan kawan sekolah dulu! tapi malu ahhhh... aku kan low profile... huhuhu.. lenkali lah yerk... hehehehhe...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah