Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

14 Ramadhan & Iftar vs Hangen Pagi2..

Assalamualaikum..

Pagi2 dah buat aku tensi.. nak2 pulaks bulan pose ni.. maleh sungguh aku nak berangin.. tapi suker sangat buat aku hangen jerk.. dah potong mood aku nak wat keje.. grrrrrrrrr...

Perkara pertama yang buat aku bengang bila tadika Fateh suh bayar yuran pendaftaran utk tahun hadapan sebanyak rm150.. so, bila dah bayar yuran tu akan dapat diskaun sebagai student lama dan akan dapat diskaun utk bayar yuran2 yang lain.. utk new student yg tak register semasa tempoh promosi Nisfu Syaaban tempohari akan dikenakan yuran baru yang lagi mahal ok! tak tau promosi tu ada lagi ke tidak..

Parents dah dapat surat suh bayar tu bulan Jun yang lepas.. siap bagi due date lagi suh bayar.. dahlah kena bayar tengah2 bulan.. mana nak cekau duit sebanyak tu.. lainlah kalau dalam bank aku tu penuh jerk duit manjang... suppose pihak yang berkenaan.. kalau nak buat due date sekalipun.. buatlah after gaji.. dah memang kebanyakan parents yang hantar anak2 ke tadika diorang tu staff gomen.. macamlah staff gomen ni kayo bebenor! kami sanggup hantar anak2 ke tadika diorang utk dapatkan pendidikan yang bagus.. tapi tak bermakna kami ni senang.. kami pun banyak commitment lain.. bukan asyik nak bayar duit kat korang jerk.. gigihlah aku korek sana sini utk bayar jugaks sebab aku ni jenis tak suka bertangguh.. means.. kalau dah itu kata due date nya.. so, aku akan make sure pembayaran akan dibuat sebelum due date..

Yang buat aku geram.. acapkali dalam bulan ni diorang bagi account statement.. dan semalam diorang bagitau suh kami bayar yuran tu... aitttt.. yuran per lagi.. second pembayaran due nya awal bulan 9.. nak cekau duit mana lagi.. nak raya ni kan... tunggulah after gaji bulan 8.. aku tau keje aku.. korang ajar jerk anak aku baik2.. toksah dok risau pasal duit.. insyaAllah aku akan bayar sebelum due date.. bila en hubby suh check statement.. sah.. rupa2nya dalam statement tu tak dimasukkan maklumat pembayaran yang telah aku buat... aitttt.. manyak cantik..

Aku pun forward bukti pembayaran yang telah aku email kat diorang kat en hubby.. so, bila en hubby call diorang.. nak tau apa diorang cakap?? oooo... awal sangat aku bayar... laaaa... dah korang jugaks suh bayar sebelum due date.. aiiii.. ada jugak kena luku ni karang.. adeiiii... geram tul.. tak pasal2 en hubby kena print balik resit pembayaran tu bagi kat diorang.. SETTLE..

Perkara kedua pulaks.. aku kalau bab2 keje ni memang agak cerewet.. sebab aku tak suka nak pening2kan kepala memikirkan masalah yang ntah mana puncanya walaupun coding tu dah molek dah.. nak2 pulaks kalau punca tu adalah kesilapan pihak user tu sendiri.. memang aku lagi hangen!.. kalau nak test data sekali pun.. agak2 laaa.. pernah ke dalam penulisan korang diajar untuk menulis ayat tanpa ada space?? eg. cth test data... aaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbbccccccccccccddddddddddddddttttttttttddddddkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkyyyyyyyyyyyyyyyyyy...  adedeh.. hang pulaks blog aku ni kang... helloooooo... tu budak yang tak kenal huruf dok main keyboard bolehlah aku maafkan.. ni dah besar panjang.. dah kerja baik.. ko fikir logiklah... ada ke user especially taraf dr nak keyin lagu tu.. adoiiiii...

Astaghfirullahalazimmm.... sabar.. sabar...

Oklah.. semalam aku dan Amiera berbuka puasa ngan McD... ngeh3.. tapi ya Allah.. letihnya lepas berbuka toksah cakaplah... ngantuks mata nak tutup jerk.. aku biasanya berbuka puasa ngan air teh panas jerk.. sejuk2 aku kureng.. takut sakit.. so, semalam minum milo ais.. hmmm.. lemau lah aku.. utk en hubby aku kena masaklaaa.. en hubby dah biasa makan nasi2 ni.. nak2 pulaks pekena sup gearbox kambing.. import dari Perak nun.. pergh... hehehhehe.. macamlah aku makan kambing...

alhamdulillah.. tq laling belanja mcD..

Salam Ramadhan al-Mubaraq

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah