Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cap.. cap..

Assalamualaikum...

Jap lagi nak lunch kan...

Hari ni aku ada seminar 5S.. semestinya ada sarapan dan lunch disediakan.. jemput makan semua...

ada lagi lauk daging ngan sambal bilis kering.. daging aku tak makan.. so, aku tapau jerk.. kes malas nak masak malam.. kwang3..


Oklah.. topik takde kaitan dengan menu juadah hari ini... tapi cara/teknik/kaedah makan setiap orang.. dan ianya takde kaitan dengan sesiapa samada yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia... sekadar nasihat dan panduan buat semua..

Ada yang makan sopan.. ada yang makan gelojoh.. ada yang makan sutir2.. ada yang makan penuh satu mulut.. hahahhahaha.. nak bernafas pun susah... hat yang makan sutir2 tu aduhaiiii... lemas aku nengoknya.. rasa nak tolong perabihkan cepat2 jerk... hat makan banyak2 tu lantak koranglah... ok itu cara nak suap makanan ke dalam mulut... hehehhehe..

Ni kaedah nak mengunyah pulaks.. aduiiiii... hat slow2 motion tu.. memang baguih laaa... ikut sunnah.. hat kelakar pulaks.. kunyah sekali terus telan.. perghhhhh... kalah anaconda... hehehheh... jangan marah ek... gurau jerk.. tapi yang buat aku sakit telinga kalau aku dengar orang kunyah makanan berbunyi cap.. cap.. cap.. tensi mak nok!! ntahlah.. mungkin ada pengalaman pahit sebelum ni.. mengingatkan aku kepada seseorang... grrrrr... eiiiii.. aku tak boleh terima ok!!

Apa pun.. kita dah diajar adab semasa makan sejak dari kecik lagi.. so, kalau dah besar2 panjang tu.. dah boleh berfikir.. so, iuols.. tunjuklah teladan yang baik2.. especially kalau dah berfamily.. anak2 tengok... sendiri mau ingat!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah