Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hasil MenyopPINK @ Sogo & Fareeda

Ingat tak n3 sebelum ni.. aku ada bagitau yg aku akan update apa yang aku beli kat Sogo masa member sale Jumaat lepas..

So, seperti yang dijanjikan... memang tak banyak compare dengan tahun sebelum.. baca di sini.. banyak kan??? tapi tahun ni aku borong cuma satu bakul jerk.. tapi regenya.. masih tak dapat nak capai target aku.. mesti berlebih.. aduiiiii... camna nak berjimat ni... kopak mama camni sayang oiiii...

Ok.. dari Putrajaya kami gerak dalam pukul 9 lebih.. tapi biasalah kan.. kalau nak ke KL tu tak sah kalau tak jem... kami parking kat Maju Junction sajork.. memang susah nak dapat parking kat Sogo.. sampai2 jerk.. makan dulu.. kasi perut kenyang2... hhehehehhe... baru ada tenaga sket nak terjah lautan orang kat Sogo nun..

Aku dah decide ngan en hubby... aku akan cari baju2 Amiera.. manakala en hubby dan Amiera akan cari baju2 Fateh.. sebab kami plan nak balik awal... ada misi lain pulaks..

Masa dok mencari baju2 Amiera.. aduiiiii... sesak beb!.. tak kira pompuan.. tak kira lelaki.. sama naik... aduiiii... yg paling best kat area jenama Polo.. hahahhahahha... tak boleh nak mencelah langsung.. diskaun giler2 gamaksnya.. so, aku yang pendek ni cuma boleh bersuara dari belakang.. 'kalau ada saiz 10 bagi saya ya.. '.. ceh..ceh..ceh... sopan.. dan kebetulan tak lama lepas tu kakak kat depan tu pass kat aku.. alhamdulillah.. ambik jerlah.. keputusan nak beli ke tak.. kita tapis kemudian...

Dah settle cari baju Amiera.. aku cari diorang.. kalau ikutkan hati memang tak puas lagi nak round.. tapi sebab nak kejar masa.. cukup jerlah apa yg ada kat tangan... sekali nampak Amiera tengah lepak baik punya kat seksyen baju tidur Hello Kitty... dah ada baju2 Fateh dalam bakul.. pandai gaks en hubby aku pilih.. tapi rege nya.. mak aiiiiiii... jatuh jantung aku...



Lepas buat pemilihan.. baju Fateh masih tak berapa nak cukup.. so, aku pulak pi usha.. jumpa memanglah jumpa.. tapi nak cari hat2 murah susah sangatlah pulaks.. kalau ada pun.. takde saiz laaa.. aduiiii...

Settle urusan baju.. masa nak pi cari kasut... aku tak round lagi area tengah2 tu... suh diorang tunggu sat... nampak jugaks baju2 budak.. tapi kebanyakannya baju2 saiz Amiera... mana yg berkenan aku ambik dulu..

Kat dept kasut pulaks.. Amiera yg pilih sendiri kasut dia.. kasut Fateh pulaks.. atas persetujuan kami bersama.. tapi harga dua2 kasut tu memang melampau.. mahaiiii...

Masa beratur nak membayar tu.. aku lipat dan asing siap2 pakaian Amiera dan Fateh.. dan mana yang betul2 tak nak.. kami letak kat tepi..

Tahun ni pihak Sogo membenarkan pembayaran di lakukan di tingkat lain.. cepat2 aku pi usha tingkat bawah.. alhamdulillah.. mungkin tak ramai yg tahu.. cepat2 kami turun buat pembayaran di kaunter bawah..

Lepas tu aku suh en hubby bawak Amiera pi beratur kat Tingkat 7 utk redeem voucher.. sementara aku pi usha handbag kat tingkat bawah... hehehhehe.. tak sempat aku nak usha butik kegemaran ok.. aku just usha area tengah.. grab mana yg cantik dan harga yg berbaloi.. terus buat pembayaran.. pastu terus ke tingkat 7 utk pass resit kat en hubby yg tengah beratur.. sib baik sempat..

sorang2 jerk tunggu papa.. hehehhehe.. cian dia..

Oklah... ni jerk hasil shopPINK tempohari..

4 helai jeans Fateh.. setiap selai berharga lebih rm45.. hat paling mahal yg ada lambang S.. 

t-shirt Fateh.. setiap selai berharga lebih rm35..

sepasang baju tidur.. kalau tak disebabkan Boboiboy.. aku tak beli ok.. (harga kurang rm30) dan sepasang baju biasa yg harga tak sampai rm20... 

seluar Amiera.. setiap selai berharga kurang rm35..

tshirt Amiera.. setiap selai berharga kurang rm25..

lagi tshirt Amiera.. harga kurang dari rm20.. 

3 pasang baju tidur jenama Princess dan Hello Kitty.. harga setiap pasang kurang rm30..

sweater Princess.. harga kurang rm35..

cukup sepasang utk anak2 aku..

Dan perjalanan diteruskan ke butik peberet aku... Fareeda...

Sampai2 jerk kat Fareeda.. nampak ramai gaks orang tgh menunggu.. tapi takdelah sesak sangat.. ambik no siap2.. tapi takdelah lama sangat menunggu.. dalam 10-15 minit kalau tak silap.. tapi sayangnya.. kaler yg aku nak cari tu susah weiiii... kaler PINK banyak laaa.. dan koleksi baru Khadeeja tu aku agak kurang berkenan sebab aku tak berapa gemar nak melilit2 ni.. melambatkan kerja aku.. nasib baik kumpulan aku tu kiranya kumpulan terakhir.. so, bolehlah duk lama2 dalam butik cari tudung.. hehehhehe.. pusing sana pusing sini.. takde yg sesuai ngan tema baju raya tahun ni.. uwaaaaaaaaaa.... last2 ambik jerlah mana yg kena sipi2 kalernya.. huhuhuhuhuh... nak sejibik sejibon memang susah laaa...

kalu tak matching.. kalau uols nampak buat2 matching lah yerk.. 

sajerk suka sebab suweeettt...

Oklah.. itu sajork sessi nyopPINK aku kali ni... sekian..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah