Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Menang kuiz Funanciers Get To Know PruBSN

Alhamdulillah..

Rezeki Ramadhan..

Tak sangka boleh menang.. aku join kuiz ni sebelum puasa.. tak ingat biler..

Kebetulan hari tu.. prudential hantar laporan.. pastu ada dinyatakan kuiz kat fb.. cam menarik.. balik rumah tu terus aku ngadap pc nak join kuiz punya pasal..


Jenuh nak jawab soalan.. terpaksa tanya cik google.. ngeh3.. lepas submit.. terus page fb jadi blank.. hohoho.. tension ok! malas dah nak menjawabnya.. sib baik boleh hantar penyertaan lagi.. atas nama en hubby pulaks.. huhuhuhu...pun jadi menda yang sama.. arghhh.. lantaklah.. harap2 diorang accept.. gigih ok aku hantar peraduan tu.. lupa terus dapur... hehhehehhe.. en hubby balik pun rumah masih bergelap.. bini dia dok asyik ngadap pc...

Tau2 petang semalam.. sampai rumah jumpa parcel diselitkan kat pintu.. hmmm.. tengok nama.. en hubby aku punya.. pastu nampak ada surat diselitkan kat parcel.. terdetik hati nak baca surat tu.. ceh3.. kot2lah kannn.. ada secret admirer hantar barang kat en hubby... huhuhuhuhu... sekali ko... aiiiii... menang... yes! tapi aku?? takde rezeki kot...

Pagi tadi one of staff sini hantar parcel yang sama... alhamdulillah.. dapat lagi.. syukur.. blehlah aku bagi kat mak aku..

Oh ya.. kuiz ni anjuran Prudential BSN Takaful khas utk pemegang polisi insurans.. so, yang takde polisi tu mintak mahap lah yo.. hadiah berupa aksesori raya iaitu brooch dan butang baju melayu.. alhamdulillah... kebetulan.. aku tak beli lagi butang baju melayu Fateh.. boleh lah Fateh melaram ngan butang baju melayu yang berkilau2 ni...

serba putih.. berkilau2..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah