Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Shopping!! Butik Fareeda..

Yeah.. yeah.. yeah... esok aku cuti weiiiiii... seronok weiiiii.. terapi minda setelah penat bekerja.. ceh..ceh.. ceh... penat ok!! kepala otak aku ni ngadap skrin komputer hari2.. makin rabun aku dibuatnya.. tak taulah esok camna aku nak shopPINK ni..

Rutin tiap2 tahun aku akan pi kat sini.. Sogo lah.. pi mana lagi.. shopPINK baju raya anak2.. baju aku takdelah.. cukup jerk ngan baju2 kurung tu.. taun ni aku displin sket.. aku just tempah 4 pasang jerk.. konon displin.. hat kain ela berpasang2 kat rumah tu kira gaks kan... hahahhahahaha... takpe.. tu lepas raya punya cerita.. itupun kalau aku rajin nak suh orang jahitkan...

Sebut pasal sogo ni.. ada gaks yg tak berapa nak suka pi sogo ni bersesak2.. tapi aku ok jerk.. aku kan kurus.. redah jerk.. tapi sekali hat yang big2 tu mencelah.. opocott.. nak tercampak aku ok!.. mencik tau.. aku suka kat sini sebab semua ada.. dari hat ntah apa2 jenama sampai ke yg ada jenama.. hehehhehe.. so, boleh buat pilihan.. dan time ni lah diorang akan keluarkan stok2.. baru ke lama wallahualam.. cuma rajin tak rajin jerk nak memilih.. dari segi prize.. nak kata mahal tu tak semuanya mahal.. ada gaks yg murah.. so, sebagai pembeli kenalah bijak... hohohohohoho.. bijaklah sangat aku ni...


Ok.. berbalik pasal baju raya.. baju rayanya dah siap sepasang.. proses nak jahit manik hat simple2 pun aku tak start lagi... aduiiiiiiii... awat malas sangat ni...hat 3 pasang lagi masih ada kat tailor..

Harap2 esok aku boleh kawal nafsu membeli... huhuhuuu.. tak nak beli banyak2.. setakat yang perlu sahaja.. boleh ke?? ahahhahah.. tak caya??? tunggu next n3.. apa yg aku beli... ngeeeeeee....

Lepas ke Sogo esok.. aku nak singgah butik tudung peberet.. walaupun dah banyak yg ala2 ni kan.. tapi hati still nak ke sinun jugaks.. dapat selai dua jadiklah.. nak beli banyak??? ko nak mampos!! mana nak cekau duit banyak2.. harap2 jumpalah tudung yang sesuai ngan kaler baju aku tu...

Hujung minggu ni Fareeda nak rasmikan butik baru bersebelahan butik lama.. makin besarlah butik Fareeda.. Maya Karin pun ada khabarnya.. kan comelnya tu bila pakai tudung... dan khabarnya juga diorang nak jual koleksi baru Sweet Ribbon dengan harga rm120... tapi aku tak pergi... huhuhuuhuu..

Comments

syalinda johari said…
kompem nak pi beli lagi2 lepas tgk maya karin pakai tudung..adushhh lawanyaa tudung tuu...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah