Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

10th Anniversary ~ Fraser Hill

Assalamualaikum...

Di kala uols baca n3 kali ni.. mungkin aku dalam perjalanan ke Fraser Hill bersama keluarga tersayang... percutian yg singkat tapi penuh makna.. sempena menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang ke-10 tahun... alhamdulillah.. cepat jerk kan masa berlalu..

Banyak dugaan sepanjang tempoh 10 tahun ni.. resam dalam perkahwinan.. ada pasang surut.. ada ke pasangan yang tak pernah menerima dugaan?? tak kan.. ada lagi yg lebih teruk.. alhamdulillah.. aku bersyukur dapat suami yang penyayang, tidak pernah berkasar ngan aku macam lelaki durjana yang belasah isteri dalam lif.. dalam lif ko berani laaa.. cer ko belasah isteri ko tu kat depan orang ramai... tau pulaks takut!.. walaupun perselisihan pendapat tu adakalanya berlaku.. mulut aku ni pun satu... suka nau nak menjawab... ampun bang ampun!! tapi tu semua dugaan utk mengeratkan lagi hubungan kami suami isteri..  trust me... memanglah kalau gaduh2 manja tu benci yg amat.. tapi bencinya time marah jerk.. pandang muka pun tak mau!! ahahahhahahha... golak sendiri... pompuan ni kan sensitip!! once kita dah ok.. perasaan sayang tu bertambah ko!!.. betul.. tak percaya?? cer uols gaduh2 manja sat ngan pasangan masing2... hahahhahaha...

korang jangan gelakkan muka aku tau!! dahlah mekap cam $&^*&$!! aku tak suka selendang diorang yg dililit2 kat kepala aku tu... mencik!! tak sesuai.. tudung yg aku beli tak boleh diguna sebab licin.. 'Mak Andam' tu tak reti kot nak guna tudung aku tu... uwaaaaaaaaaaaaaaaa.... 

 haaa... ni baru comei... baru nampak natural... hehehhehe.. hadiah vacuum tu masih berjasa sehingga ke hari ini...

Harapan aku semoga perkahwinan kami kekal hingga ke hujung nyawa... cehcehwahhhh... nak berdrama lah pulaks.. semoga en hubby kuat semangat nak layan karenah aku yang macam2 ni.. tq for being my husband for 10 years before and forever until heaven.. cehcehceh.. speaking lah pulok..

So, utk meraikan secara sederhana.. kami rancang percutian ni... dah lama dah.. tapi sekitar Malaysia jerlah.. nak ke luar negara tu mintak mahaplah.. kebetulan aku survey rumah Peranginan kelolaan Bahagian Pengurusan Hartanah.. banyak juga rumah peranginan yg aku survey tapi kebanyakannya full.. kebetulan tarikh anniversary kami kosong utk rumah peranginan di Fraser Hill.. cepat2 aku booking.. ada cuti ke takde cuti ke belakang kira... hahhahahaha... tapi kena dapat pengesahan jugak dari en hubby... alhamdulillah berjaya.. tapi kami cuma stay semalam sebab next day tu dah penuh.. harga untuk semalam cuma RM40.. ok lah kan.. sapa nak bagi sewa rumah murah cenggitu...

bilik kecil jerk yang ada kekosongan.. pic credit to BPH

Alang2 dah cuti ni.. blehlah release tension ke kan.. ambik udara sejuk kat atas... uuuuuuu... bawak anak2 jalan2 kan.. asyik sekolah jerk... huhuhuhu...

Oklah.. doakan perjalanan kami pergi balik selamat hendaknya dan doakan perkahwinan kami kekal hingga ke syurga..

Comments

Suraya Baharun said…
selamat berhoneymoon kak ina & appy anniversary...semoga berbahagian hingga ke jannah...amin...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah