Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

3rd Pregnancy ~ I'm back!

Asssalamualaikum...

Apa khabar semua?? sihat ke??

Lamanya aku menyepi kan.. dah hampir sebulan kalau tak silap...

Ni pun aku gagahkan diri gaks nak update blog kesayangan ni.. first n3 for Oct..

Mesti uols tertanya2 kan.. kenapa aku tak update blog... macamlah aku ni famous sangat khannnn... hahahahhaa... ada aku kesah!

Actually aku dalam mood MALAS... dan ia disebabkan oleh perubahan pada diri aku.. jeng3.. uols mesti bleh dapat agak kan... hahahhahahahha....

Yes!! I'm pregnant! what??? u pregnant Faina??? percaya atau tidak... itulah hakikatnya... dah 9 minggu ok!...

pic credit to www.babycenter.com

Masih dalam trimester pertama... lamanya nak habis... aku mengalami morning dan evening sickness... nanges!!! hari2 rasa nak nanges!! faktor usia aku yg dah tue ni lagi buat aku rasa teruk sangat!! angin tu toksah cakaplah... waktu pagi nak bangun gi kerja so far tak de masalah sangat... cuma bila aku isi perut aku dengan something... mulalah badan rasa semacam dan tekak dah mula loya... sampailah ke malamnya... aku lembik!!

Tanda2 keloyaan tu bila kandungan dah berusia 5 minggu.. sampailah sekarang... tak sanggup rasanya nak menghadapi saat2 macam ni next time.. cukuplah ini yang terakhir.. tak sanggup!

Meh aku nak cerita sket kisah pregnant aku kali ni..

3 minggu selepas hari raya.. aku ada rasa perubahan pada diri.. tapi aku anggap tu biasa sebab benda yang sama juga berlaku bila aku nak period.. then bila tiba masa tarikh period.. aku tak period2 jugaks.. hati dah rasa tak sedap... sehari selepas tu aku buat pregnancy test sendiri kat rumah... walaupun 2 jalur keluar tapi masih kabur.. so, aku sangsi! lagipun masa tu aku test waktu petang... then beberapa hari kemudian.. aku cuba lagi tapi disebelah pagi... pun keputusan yang sama... tanda2 loya semua takde... yerlah kan.. elok jer aku sampai boleh celebrate Anniversary kat Fraser Hill.. cuma aku cepat lapar..

ujian pertama..

ujian kedua..

10 Sept.. aku pi check kat klinik pulaks.. bila dr scan.. memang tak nampak apa2... mungkin sebab masih baru.. bila aku tunjuk kat dr hasil test yg aku buat... dr mengesahkan memang aku pregnant! dr suggest test sekali lagi kat rumah lagi beberapa hari... aku akur!

Dan.. jalur agak ketara kelihatan walaupun warna tak terang sangat..

ujian ketiga..

Semenjak itu.. aku mengalami perubahan besar seperti loya dan lemah2 badan... tak sanggup weiiiiii.... aku tak larat nak keluar jalan jauh2.. rasa nak duduk dan baring jerk sepanjang masa.. nak masak apatah lagi.. susah sangat2.. kesian en hubby ngan anak2... en hubby yg banyak menguruskan hal2 rumah... tq laling atas pengorbanan dan bersabar dengan perubahan ur wife.. bila waktu cuti.. en hubby ngan anak2 jerk keluar rumah... aku terperap jer kat rumah coz itu yang mampu aku buat setakat ni..

 4 Oct.. dah 8 minggu.. aku check lagi kat klinik.. mungkin dah boleh nampak heartbeat baby... tapi sayangnya.. mesin scan tu ada masalah kekaburan sket... aduiii laaa... dr belek punya belek.. nampak juga heartbeat baby tapi aku tak berapa jelas.. dr suh datang lagi 2 minggu utk dapatkan pengesahan usia baby yg sebenar..

Nasihat aku kat semua adik2 yang bakal berkahwin atau sedang menanti kehamilan atau yg sedang merancang.. kalau boleh hamillah sebelum usia menjangkau 35 ke atas... tapi ikut badan seseorang jugaks kan.. lain orang lain caranya... jangan jadik cam aku ni.. lembik! 

Oklah... setakat ni dulu.. tak bleh lama2... aku nak m^#!@$...

Comments

vogue2704 said…
congrats faina heheh....jaga diri baik2..ehhe
syalinda johari said…
kak iena...i'm happy for you...tahniah..alaahai jelesnya, kalau kami tak gugur, sama baya nih anak kita..
take care kak iena, rest okey dan buat kerja elok2 jangan stress2...
muahh...
suka suka said…
Tahniah & take care!
Kebod's Family said…
Tahniah Kak Ina...take care...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah