3rd Pregnancy : 4th Checkup

Assalamualaikum..

Lamanya blog aku tak berupdate.. malas sungguh lah weiiii...

Hujung bulan lepas.. buat check-up masa usia kandungan 16 minggu.. so far baby ok.. baby agak aktif.. Amiera dan Fateh dapat lihat dengan jelas adik diorang sedang bergerak2 dalam rahim aku ni.. subhanallah..  anggaran berat dalam 166 gram.. aku tak sure samada berat tersebut selari dengan kadar pertumbuhan baby mengikut usia.. so google!.. jumpa kat web bayi-ibu... alhamdulillah.. berat baby masih dalam range.. aku mintak ubat kalsium utk membantu menguatkan tulang baby.. tapi aku ni susah sket nak makan ubat.. kadang2 jerk aku makan... haiiii... mintak ubat macam2... huhuuuhu... makannya idak..


Kandungan sekarang dah masuk usia 18 bulan.. pergerakan baby aku dah boleh rasa.. ni yg buat aku seriau.. bila baby semakin besar.. rasa geli dan sakit kena kick! mentang2lah perut aku nipis..
pic credit to babycenter.com

Lagi 2 minggu nak buat checkup kali ke-5.. masa ni dah 5 bulan.. rasa2nya Dr tmpt yg aku gi scan tu bleh nampak tak ek jantina baby? sebab dia bukannya dr pakar.. just dr biasa.. cuma kelebihan dr ni dia boleh buat scan..

Masa mengandungkan Fateh.. masa buat checkup pada usia 19 minggu, Dr Fatimah di klinik pakar Wanita Annur dah tau jantina dia.. hmmm..

Hope next checkup bolehlah tau jantina apa.. senang nak beli barang2 baby.. tapi kalau tak tau jugaks.. kena tunggu detail scan lah gamaksnya..

Oklah.. selamat bekerja..


2 omelan:

syalinda johari said...

kak iena, kalau kami tak gugur aritu, lebih kurang lah umur baby ke 3 kita...huhuhu..apakan daya..
take care yer kak iena...moga sihat dan kuat..

Faina Arisya said...

syalinda..

tu aaa kan.. insyaAllah ada rezeki tu.. anyway thanks..

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (267) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (48) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (72) Biskut (1) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (191) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (148) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (111) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (10) Juadah (110) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (14) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) Lovely Song (7) Luahan (2) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (2) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (68) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (16) Resepi (37) Riadah (21) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (1) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty