Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

3rd Pregnancy ~ 1st Checkup @ KPMC ~ 7 months

Assalamualaikum..

Panjangnya tajuk... hehhehehe..

Sihat semua?? aku alhamdulillah.. sihat2 sahaja.. cuma sakit kepala sket.. mungkin effect selesema baru2 ni.. baby dalam perut pun ok.. makin aktif.. letih aku menahan sakit...

Khamis lepas...

Pi KPMC Kajang..

First checkup dan first time kat sana... asalnya nak jumpa Dr Mimi... tapi almalangnya.. surat rujukan dari klinik sebelum ni suh refer ke Dr Pakar... huhuhuhuhu.. nak tak nak.. alang2 dah sampai.. jumpa Dr Jamil lah jawabnya.. kalau ikutkan aku nak Dr pompuan..

Sebelum ke KPMC ni.. banyak jugak aku dengar dan baca dari pengalaman blogger2 kat KPMC ni.. especially pasal Dr Jamil.. gerun laks aku..

Meh aku cerita sket pengalaman aku di KPMC dan berjumpa Dr Jamil..

Memandangkan kami sampai ngam2 kul 9.. so, dapat no yang ke 14.. friendly speaking... staff yg jaga kaunter pendaftaran agak tidak mesra alam.. nasib baik ada sorang staff nurse yg explain kat aku.. bla3.. baru aku faham sket prosedur kat situ.. tapi tu no hal laaa... aku tak kisah sangat..

Dalam 10 minit kemudian kalau tak silap.. nama aku dipanggil utk check berat, tekanan darah dan ambik urine.. nurse tu pun serius jerk.. cuma aku tak berapa selesa lepas ambik urine tu.. sebab nak kena bawak bekas tu kat makmal.. kena lalu kat tempat orang yg sedang menunggu..

Tunggu lagi dalam 15 minit... baru no yang ke-3... hmmmmm... rasanya lama lagi no aku nak dipanggil.. tapi staff kat situ bagitau kalau ngan dr Jamil no cepat jerk dipanggil.. kata mereka selang 2 minit.. wallahualam.. tapi kami gi sarapan dulu.. perut dah lapar weiii.. tak larat nak tunggu.. kalau terlepas no pun takpe.. nanti diorang akan panggil semula..

Lepas sarapan.. tengok no baru yang ke 7 kalau tak silap... lorrrr... lamanya... mungkin dr ada patient yang perlu dirawat pagi tu... tunggu punya tunggu... 2 jam jugak laa baru sampai turn kami..

Masuk2 bagi salam.. dr baca surat reference dari klinik.. dr tanya history anak2 aku dulu kenapa czer kedua2nya.. bla2... pastu bila en hubby bagitau pasal ikat peranakan.. dr terangkan.. utk kes czer.. boleh sampai anak yang ke-5 jika tiada masalah.. pastu dr tanya aku.. nak anak berapa orang??? hehehhe.. dalam perbualan kami tu ada juga lawaknya dr ni.. takdelah seperti mana yang digambarkan.. mungkin betul kata sesetengah orang.. kena banyak bertanya kalau nak suruh dr Jamil bercakap..

Pastu dr suh aku baring.. oh ya.. ada sorang staff nurse yg membantu dr.. dr Jamil scan sekejap jerk.. katanya baby ikut perkembangan... tak sempat aku nak bertanya lebih lanjut.. yg sempat aku tanya.. cuma kesahihan jantina.. pastu ko pandai2lah sendiri lap gel tu.. nurse tu buat dono jerk.. mula2 terkedu jugaks aku sebab tak pernah2 ok aku lap sendiri... dr Jamil memang tak sentuh pun aku... bagus3..

Lepas tu aku ngadu kat dr pasal baby aktif yg buat aku sakit dan kadang2 timbul benjolan kat bawah dada yg buat aku sesak nafas.. tapi dr buat dek jerk... eiiiii... dr ni... aku gigit kang!! mungkin pada dr itu adalah perkara normal yang berlaku ke atas wanita hamil... mencik aaaa...

Kalau ikutkan due.. 13 Mei.. pergh!! peristiwa bersejarah tu!

Tapi memandangkan aku czer.. dr bagitau date aku kena czer 29 April... tapi kami request nak czer 28 April... hehehhehe... alah selang sehari jerk pun.. dr cam peliks.. pastu dr tanya kenapa hari Isnin sambil senyum2??? hahahhahha... en hubby bagitau senang nak cuti direct seminggu... hehehehhe...  so, lagi 8 minggu aku bekerja... pastu cuti 3 bulan... seronoknya...

Alhamdulillah... dr setuju... memang aku yg pilih tarikh tu... no 2.. no 4.. no 8 seringkali ada dalam kehidupan kami... dan tercapai jugak hasrat aku supaya baby kali ni lahir pada bulan sama ngan bulan kelahiran en hubby... sebabnya Amiera dan Fateh lahir pada bulan kelahiran aku..

Next appointment.. lagi sebulan... insyaAllah... nak ngadap dr Jamil yg susah senyum tu... hahahhahaha... kelakar lah dr ni..

Comments

syalinda johari said…
kak iena,take care..moga semuanya okey...aminn

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah