Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

3rd Pregnancy ~ 3rd Checkup @ KPMC ~ 9 months

Assalamualaikum...

Sihat semua?? aku macam ni laaa... banyak tul dugaan di akhir2 kehamilan ni.. jap agi aku cerita ya..

Esok kandungan dah masuk 36 minggu.. dah 9 bulan.. tinggal lagi 2 minggu baby A akan keluar.. tak sabar rasanya.. bukan tak sabar apa.. tak sabar dengan dugaan di akhir kehamilan ketiga ni.. lain benar rasanya dari kehamilan yang dulu.. rasa nak cepat2 jerk suh baby kuar.. dah tak tahan sangat... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Khamis lepas checkup kali ke-3 kat KPMC.. kali ni ramai pulaks orang.. nunggu dekat sejam jugak baru dapat jumpa dr.. mengikut scan.. baby ok.. anggaran berat dalam 2.7kg.. terkejut aku... cam tak cayo yo... sebabnya 2 minggu sebelum berat baby dlm anggaran 1.5kg jerk.. mendadak sungguh naiknya.. aku pulaks terkedu sampai tak bertanya kenapa berat baby naik mendadak.. takpe.. lagi 2 minggu jumpa dr.. kena dapatkan pengesahan sekali lagi... berat aku pulaks dah 54kg... huhuhuhu.. naik 2 kg... waaaa.. mcm berat org yg tak mengandung kan... huhuhuhu... selain tu aku cerita jugaks masalah yg aku alami.. rumusan dr.. normal... nanges!!!

Apa masalah aku???

Bila kandungan dah nak masuk 35 minggu kalau tak silap aku... aku mengalami kegatalan yang amat sangat... gatal seluruh badan ok!! termasuk di tapak tangan dan tapak kaki.. tak ada tanda ruam bagai... gatalnya hanya Allah yg tahu... nak2 pulaks bila tengah2 malam.. aku tak boleh nak tidur lena.. selain tu... aku jugak mengalami pedih ulu hati.. rasa panas jerk dada aku.. seolah2 macam makanan tak di hadam.. rasa sakit sangat... kaki aku dah bengkak.. tak boleh nak jalan or berdiri lama2.. sakitnya aduiiiii... baby pulaks sentiasa bergerak... dahlah ruang sempit.. setiap pergerakan dia aku rasa.. nak2 pulaks bila dia menekan kat bawah... rasa macam nak terkeluar dah.. kejap2 aku mengepit... uwaaaaaaaaaaaaaa.... sakit ok!!

Uols ada petua tak utk masalah yg aku hadapi ni... kesian aku tau!... rasa bengong jerk kepala tak cukup tidur ni... lagi 2 minggu lagi ni weiiiii.. penantian satu penyiksaan...

Comments

syalinda johari said…
kak iena, berat 54 kg tu berat kami sebelum pregnant..kikiki..

kami ada masalah yang hampir serupa dengan kak iena,tp naik jerawat abis kat muka, belakang badan,dada sampai ke perut... huwaaaaa...
doktor cakap perubahan hormon,
in shaa allah lepas bersalin akan okey...
kat muka ni dah berparut segala, nak tengok cermin pun malas..

harap2 betullah cakap doktor tu, kalau idak lepas bersalin ke makan colagen la jwbnya..huhuhu..

take care tau kak iena...moga selamat bersalin semua...aminn
Faina Arisya said…
syalinda..

jerawat?? alahai.. kan dah tak comey.. hehehhehe... macam2 kan pembawakan baby ni..

samalah kiter.. jaga diri baik2 gaks tau..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah