Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Testimonial : Rawatan Stim & Tepukan Percussion

Assalamualaikum..

Cuti2 Merdeka tempohari.. oh ya.. sebelum terlambat nak wish juga.. Selamat Hari Kemerdekaan yg ke-57.. Malaysia.. Disini Lahirnya Sebuah Cinta..

Ok.. memandangkan Arissa selesema dan batuk.. so, aku cuba buat rawatan stim dan tepukan percussion..

Mula2 aku sediakan minyak bawang putih.. guna apa yg ada di rumah sahaja..

Ingat nak guna baldi jek.. trylah masukkan air panas dalam baldi pastu masukkan minyak tu.. sekejap jerk wap dia naik.. pastu masa aku nak letak Arissa.. dah takde apa.. Arissa pulaks yg naik suker.. tersengih2 jerk..

Pastu aku pindahkan air tu ke dalam periuk nasi.. haaa.. panaskan balik.. wap akan sentiasa ada..

Mula2 Arissa ok.. lama2 kelamaan dia resah dan mula merengek.. kuarlah hingus dia.. bila dah kepanasan.. dia nanges x hengat.. huhuhuhu.. tapi ok lah.. memang aku nak dia nanges supaya hingus dia mudah keluar.. kejap2 dia batuk..

Pastu lepas 5 minit aku tepuk belakang dia.. tepuk kat belah kanan dan kiri.. jari2 kita buat bentuk macam pegang bola pingpong.. kekok jugak nak membuatnya..

sian Arissa..

muka mintak simpati.. alololo.. 

Rawatan ni aku buat dalam tempoh 10-15 minit.. 2 kali sehari.. pagi dan petang.. lepas treatment aku sedut hingus dia lagi.. lagilah dia meraung2.. huhuhuhu.. then baru aku bagi dia susu... bila Arissa dah lega.. aku mandikan dia.. then sapu minyak bawang putih kat kaki.. sapu pulaks balsam 21st Century kat dada, belakang dan ubun2..

Selain tu aku sapu jugaks kunyit hidup kat hidung Arissa.. lena sungguh dia tidur..

So far.. hasilnya utk 3 hari rawatan.. nampak jugak perubahan walaupun masih ada lagi.. hingus dia dah kering sket.. cuma bila aku dah start keje ni takde masa nak buat rawatan.. hingus dia walaupun x banyak tapi still dengar macam tersumbat.. bila aku sedut tak banyak mana pun.. kira oklah kan..

Masalahnya sekarang ni batuk Arissa masih ada.. kesian pulaks.. camno ni? takut jugak kalau berpanjangan.. bahaya pada baby.. nak tak nak kena bawak jumpa dr gaks ni.. nak check paru2 Arissa..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah