Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Choc Chips ala Famous Amous

Assalamualaikum..

Projek petang Sabtu baru2 ni.. lepas balik dari cucuk Arissa 5 bulan singgah sat kedai bakeri kat presint 9.. beli bahan utk buat biskut choc chips..

Resepi cari kat google jerk.. berlambak.. ramai blogger dah buat.. so, aku pun nak menerai jugaklah kan.. alang2 dah ada mini oven mak aku punya.. tak jadi kalu.. masuk tong sampah jerk..!! huhuhuhu..

pic atas => campurkan butter, gula perang, gula kaster, telur, esen vanilla, garam, susu tepung dan minyak jagung.. pukul sebati..
pic bawah => ayak tepung gandum, tepung jagung, serbuk bikarbonat, serbuk tartar dan serbuk koko..

lepas masukkan campuran tepung.. akhir sekali masuk choc chip saiz kecil dan sebarang kekacang kedalam adunan.. gaul sebati..

bakar.. mini oven aku ni cuma makan masa 3-4 minit sajork untuk bakar biskut.. so, cookies ni aku buat agak nipis sket.. tak boleh tebal2.. nanti tak masak kat dalam.. sebab tu aku tekan ngan garfu.. lepas bakar tekstur biskut macam rupa tak masak tapi bila disejukkan akan mengeras dan masak dengan cantiknya..

tadaaaaa... dah siap.. walaupun ropanya tak cantik.. tapi rasa not bad.. tapi takdelah sehebat rasa biskut famous amous tu!! habis jugak sebalang kami kerjakan..

ok.. uols.. cubalah.. enak dimakan bersama keluarga.. huhuhu..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah