Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Luahan Rasa

Assalamualaikum..

Aku nak meluahkan perasaan sket pagi ni.. kepala aku tengah sakit ni.. dari kelmarin tak cukup tidur.. semalam pulaks lepas Arissa bangun dalam pukul 3 pagi aku tiba2 selsema.. sok sek sok sek.. hidung tersumbat!! grrrrr.. pastu dah susah nak tidur.. ke kiri tak selesa.. ke kanan tak selesa.. dah naik sakit tengkuk aku nak bagi senang nak tidur.. kul 5 Arissa bangun lagi.. dia pun resah.. tak tau naper.. bila tak cukup tidur ni mulalah kepala aku weng weng.. itulah luahan rasa tak cukup tidur.. huhuhu..

Dahlah hari ni hari pertama bulan Oct.. bas pulaks buat hal.. lambat!! biasanya bas khusus utk kakitangan awam akan sampai dalam pukul 7.20 gitu.. pastu akan ada bas direct yang dipenuhi oleh pekerja2 asing.. tapi nan ado!! last2 bas yg biasa aku naik tu sampai dalam kul 7.45.. sah2 aku lewat!! kalau bas tu awal 5 minit InsyaAllah aku bleh punch card tepat2 pukul 8.. sebut pasal punch card kat opis aku ni.. punch card kat opis aku ni weng weng sket.. aku pun tak faham kenapa.. dahlah ada dua punch card.. dua2 punch card tu mmg cepat dalam 3 - 5 minit.. pada aku tak perlulah nak dipercepatkan masa tu weiii... kalau nak sangat pun biarlah satu punch card jerk.. yg satu lagi tu biarlah ikut masa yang sebenarnya... ramai yg merungut sebab lewat 2-3 minit.. punch card dah merah.. pastu nak dapatkan sign bos2 susah yg amat.. ada plak syarat2nya.. pls laaa... kita datang nak bekerja.. bila jadi kes2 macam ni.. ramai yg stress.. camno nak buat keje dengan aman?? itulah luahan rasa tentang masa..

Satu lagi luahan rasa tentang perkhidmatan poslaju.. kat opis aku ni dah tak boleh nak terima parcel ye.. kalau nak beralamat kat opis pun.. diorang akan hantar balik ke poslaju.. so, kalau nak beli2 online ni kenalah cari perkhidmatan lain yang boleh hantar direct ke kita.. katakan TIDAK kepada poslaju.. huhuhuhu.. sorry yer poslaju.. gurau jerk.. terpaksalah kami hantar ke alamat lain dan bukannya di pejabat.. aku pun tak fahamlah.. apalah salahnya hantar ke pejabat.. letak jerk setempat.. kalau barang hilang atas risiko empunya parcel.. pihak pengurusan tak perlu bertanggungjawab..

Sekian luahan rasa hari ni.. aku nak pi dengar transfer technology sat... see ya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah