Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cuti2 Malaysia ~ Primaland Resort & Convention Centre

Assalamualaikum..

Sabtu baru2 ni..

Sedang aku buat keje2 rumah.. anak2 buka external hard disk.. nak layan movie katanya.. pastu si kakak buka gambar dulu2 yg ada dalam simpanan.. aku pun join sekali.. buka video si kakak masa kecik.. last2 jumpa video kakak mandi manda kat Tiara Beach Resort (nama dulu2) kat PD.. tiba2.. Fateh nyampuk bgtau.. nak mandi kat sini Mama.. huhuhu.. nada sangat sedih hokay! pastu aku cakaplah Fateh dah mandi lah kat sini.. tapi.. masa tu umur dia setahun lebih.. terus aku tunjuk gambar dia masa mandi manda.. tapi dia still tak puas hati sebab mana nak ingat kann.. kesian ok!

Terus msg en hubby bgtau hasrat si Fateh.. discuss punya discuss.. cari bilik bagai.. alhamdulillah dapat... tq Ana aka kirana24.. last minute planning!! hambek.. kelam kabut aku uruskan rumah..

Kami check in agak lewat sket.. maklumlah kan..

ni muka puas hati ke muka ngantuk?

my precious..


Lepas check in.. sabdek dulu.. cari tmpt yg kami biasa pergi sblm2 ni..

kami suka makan kat sini coz nak menikmati angin laut.. pilihan makanan?? ada yg bergoreng.. ada nasi briyani.. ada nasi ayam..

Kat sini akan jadi kenangan buat Fateh.. kesian Fateh kena marah dengan Minah Salleh sebab dok pi jerkah kucing kat situ.. huhuhu.. mungkin Minah Salleh ni pun terkejut.. Fateh ni memang suka main ngan kucing.. tapi cara dia nak main tu agak kasar sket.. Fateh akan ikut kucing tu.. pastu dia sergah.. tapi kadang2 Fateh akan bagi makanan dia kat kucing tu.. sampai sanggup dia tak makan.. so sweet.. orang putih kan sayang pada binatang2 ni.. terus dia speaking London ngan Fateh.. Fateh diam terkedu.. macam kena marah ngan teacher laks.. pastu dia pi kat kami.. nampak perubahan pada raut wajah dia.. sib baik tak nanges! kalau tak mau juga aku speaking London balik ngan Minah Salleh tu! huhuhuhu...

Lepas makan kami pi jalan2 sat kat pantai.. cam menarik jerk.. sbb ada pulau kecik kat situ..

belakang tu lah pulau ceconet tu.. ada laluan kecil ke sana.. jap gi laluan tu akan hilanglah bila air laut naik semula..

amiera yang geli geleman kena pasir.. tak habis2 ngan ketam.. geli gamaknya ngan ketam kecik2 tu..

dah sampai.. cepat2 kami patah balik.. huhuhuhu...

 Lepas tu kami jalan2 kat pasar malam Batu 4.. nak cari apam balik Haji Jamaris yg diwar2kan oleh blogger.. komen aku.. rasa not bad.. cuma tekak aku lebih sedap dengan apam balik pakcik yg jual kat tepi jalan kg aku bakar baginda.. 

Balik bilik.. rehat2.. malam sambung aktiviti layan Fun Fair.. yeahh!! tmpt mengabehkan duit!!

kebanyakan mainan perlukan 2 token utk seorang.. satu token RM2.. yg menariknya di sini.. hadiah tak bleh blaa.. rantai emas beb!! sampai ke sudah memang susah nak dapat!! untung org yg buka fun fair ni..

Esoknya.. en hubby ngan anak2 aku mandi manda.. aku ngan Arissa duk dalam bilik jerk.. aku tak suka nak mandi manda ni.. kalau nak suh en hubby jaga Arissa risau laks aku.. Fateh tu karang.. ntah ke mana perginya.. baik aku gomol2 si kecik tu dlm bilik sambil aku ngemas nak check-out..

Lepas check-out kul 12.30 lebih.. kami singgah ke PD Ostrich ShowFarm.. nanti aku update story tu kemudian ya..

Lepas tu kami pi Teluk Kemang for lunch.. pastu makan aiskrim sambil tengok pemandangan kat situ.. jalan2 sekejap.. takde yg menarik sgt.. terus balik..

dpt makan aiskrim terus senyap si kakak..

mucuk aku ni.. geramnya... kelakar pulaks nengok gambar adik yg first.. 


~ The End ~

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah