Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jalan2 @ Genting Strawberry Leisure Farm

Assalamualaikum..

Hujung minggu pada awal tahun baru..

Plan asal nak bawak mak abah aku ke Genting.. merangkap bawak anak2 jalan sekali.. cuti sekolah ni kami tak ke mana2 wei.. risau dengan keadaan cuaca.. tapi bukannya Genting Highlands nun!! sah2 mak aku tak mau... kat bawah2 jerk.. nak bagi mak aku rasa environment area sinun.. mak aku ni jenis yg susah sangat nak kuar jenjalan.. susah ok!

Tup2.. hari berkenaan aku tak sihat... sakit tekak.. huuhu.. pastu abah aku call.. saja tanya aku balik ke tidak.... uwaaaaaaaaaaa... tak sampai hati ok tak balik.. mungkin abah ingat plan kami tu... cuma abah aku tak bgtau jerk.. bagi hint balik ke tidak jerk... huhuhuhu...

Memandangkan cuaca tak menentu.. aku plan.. kalau hujan esok harinya.. batal saja agenda.. tapi kalau cerah.. insyaAllah kami pergi..

Alhamdulillah.. pagi tu cuaca ok.. so, ajak mak aku pergi jalan2.. mula2 dia menolak.. takut tanah runtuh katanya.. hmmm.. then bila aku cakap.. dekat jerk pun.. tak sampai sejam.. mak aku tanya balik.. nak gi mana katanya.. aku bgtau Genting.. hmm.. mak aku ingat gi Cameron.. amboi.. jauh nau.. mmg tak sempat kalau dah kul 12 baru nak gerak.. kenapa tak sempat?.. mmg tak sempat sebab perjalanan jerk dah nak 4 jam.. nak balik hari?? memang tak lah.. mak aku kalau nak bawak dia gi jenjalan.. dia tak mau tido2 ni.. dia nak balik rumah jugaks..

So, kami gerak dari rumah kul 1 lebih kot kalau tak silap.. hehehhe.. bukannya jauh.. lagipun tempat tu kecik jerk.. tempat yg dituju adalah Genting Strawberry Leisure Farm.. ni kali ke-2 kami datang sini.. last sekali baca sini..

Dah nak sampai Genting.. hujan.. huhuhu.. sib baik baru lepas hujan lebat.. tapi yg bestnya kat sini.. tak perlu risau.. mmg selamat dari hujan.. hehehhe..

Oh ya.. pembaharuan di sini.. dulu masa masuk.. FOC.. tapi lanni dah dikenakan bayaran masuk.. dewasa RM8, warga emas dan kanak2 RM5..

Alang2 dah sampai sini.. memang tak sah anak2 nak petik Strawberry kan.. suker le tew! Fateh yg paling excited!

Jom layan gambar..

seronok nengok abah aku petik strawberry.. mak aku tak mau..

my hensem wt my mucuk.. 
omey aku ni duk diam2 ngan papa yer.. dapat free strawberry dari uncle yg jaga ya.. amboi.. dap ke? sib baik dah boleh mamam strawberry yer..

my little hero.. dah cam dak jopun aku nengok.. lai.. lai.. sapa mau stlawbelly..

ada lukisan 3D di beberapa tmpt..

jom Fateh bawak gi jalan2 sini nak? konfirm terkangkang2 korang menahan brek!! (konon ada break kat kaki korang)

us

like father like son

kenangan mak abah.. my hero still ngan aneka gaya.. konon Ultraman

bunga is a MUST... roses here.. roses there.. hmmm.. suke3..

Overall..  mak abah aku seronok.. dapat rasa kenikmatan kesejukan atas bukit yg tak bukit sangat.. dapat melihat keindahan alam ciptaan Allah.. subhanallah!! dapat melihat Genting Highlands dari bawah.. ajak naik tak mau!

Masa nak balik singgah sebentar di Happy Bee Farm..  menikmati hot strawberry milk tea dan pancake strawberry ice-cream di kafe tkt atas.. nyum2 sambil hirup pemandangan segar dan melihat Genting Highlands diselaputi kabus..

Tak sempat nak singgah ke satu tempat tu.. insyaAllah next time nak terjah..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah