Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

PD Ostrich & ShowFarm

Assalamualaikum..

Lupa laks aku nak update pasal kunjungan kami ke mini zoo kat pd.. ostrich dan kawan2.. ngeh3..

en hubby tengah beli tiket..
 
Ingatkan murah sangatlah kan tiket nak masuk.. sekali.. amboi.. boleh tahan.. berbaloi ke tidak.. jom round..

ada pakej sekali kalau nak tengok dinasour..

Masuk jer ke sini.. akan ada camera man/woman akan snap gambar korang kat sudut yang disediakan.. senyum jangan tak senyum ya.. pastu kalau berkenan bleh beli gambar tersebut.. pandai sungguh diorang ni berbizness.. 

ada 3 keping semuanya..  aku beli sekeping dah ler.. utk kenangan..

Memulakan perjalanan di ostrich & showfarm..


Pertama sekali akan jumpa kambing.. garang noks kambing ni.. macam nak tanduk orang jerk.. sampai tersangkut kepala dia kat tali atas pagar.. naya jerk..

Pastu baru jumpa ostrich.. tingginya ostrich ni.. leher dia panjang.. jangan rapat2.. tak pasal2 jerk nanti.. huhuhuhu.. 

Pastu akan jumpa sekor unta.. cian unta tu.. cam sakit jerk..

Jalan lagi.. akan jumpa keldai.. cian dia.. ikut jerk masa kami jalan tu.. lapar kot..

amiera ngan fateh takut ngan ostrich tu..

my hero

wt my mucuk!

jalan lagi.. akan nampak cafe serta tempat menunggang kuda dan ostrich.. bayaran nak naik kuda / ostrich ni RM5 utk kanak2.. dewasa tak sure pulaks.. anak2 aku tak mau.. takut gamaknya..

relax jerk adik ni naik ostrich.. ostrich ni kena tutup mata.. kalau tak mahu jugaks dia lari sekuat hati.. huhuhu...

sebelah tmpt menunggang ni ada 2 biji telur ostrich.. mungkin yg dah diawet kot.. kalau uols nak try pijak pun boleh.. aku tak sanggup..

di hadapan tempat menunggang ni ada taman arnab dan haiwan2 kecil yg lain..

Fateh jerk beria2 nak masuk sini.. amiera macam takde mood jerk..

Kat cafe ada jual sate ostrich ok.. oh tidak.. aku tak sanggup nak makan.. sate arnab pun tak pernah.. ini kan pula sate ostrich.. memang taklah aku nak menerai.. so, sapa2 yg sukakan kelainan dan suka mencuba makanan2 baru.. bleh lah rasa sate ostrich di sini ya..

dan di kafe ni juga.. uols bleh dapatkan gambar2 yg di snap di awal tadi..

lepas tu akan jumpa haiwan lain spt angsa, ayam belanda, ayam hutan etc yg comel2.. 

Sebelum balik PASTIKAN!!

tak semua kami join.. jalan2 dan tengok jerk.. huhuhuhu.. 

Rumusan.. pada pendapat aku.. tempat ni menarik sekiranya lebihkan info mengenai ostrich.. kalau dapat tengok anak ostrich macam mana rupanya.. yerlah.. dari sebiji telur hingga besar kan.. barulah berani sket nak pegang... kwang3.. sebab haiwan2 lain tu kita boleh tengok kat zoo atau taman2 lain.. utk anak2 bandar memang seronoklah sbb tak kenal sangat haiwan2 ni.. tapi jenis kampung cam aku ni.. dah muak nengok eh!

coz why?? arwah nenek aku dulu suka bela haiwan.. ada arnab, itik, ayam toksah cakap, burung pun toksah cakap.. kampung kan, ayam belanda, lembu, kambing.. angsa ada orang kampung yg bela.. anti sungguh aku ngan angsa ni.. pantang aku nak pi kedai.. time tu lah dia nak melintas jalan.. aduiii.. seriau aku.. nak menyudu jerk kejenya.. tatuttttt... ular?? hmmm.. ada jerk mana2 kalau dah kawasan hutan kann..

haiwan spt unta, kuda dan haiwan comel2 ntah apa namanya yg takde.. tapi kat zoo kan banyak.. peace!

Dan aku berharap sangat supaya pihak yang bertanggungjawab menjaga sepenuhnya kebajikan haiwan2 peliharaan di sini.. kesian aku tengok.. thats all.. just my 2 cents..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah