Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Iftar Ramadhan 23 - 26

Assalamualaikum..

Pe kabar semua?? sihat?? masih ramai lagi yg bekerja nampaknya.. dan ramai yang last keje hari ni.. termasuk aku.. seminggu weiii cuti.. bestnyaaaaaa... tapi pejam celik pejam celik kejap jerk pun seminggu tu..

Sebelum nak cuti raya ni.. nak update sket pasal iftar baru2 ni.. tapi kali ni n3 tanpa gambar ya.. sebab malas lah nak snap.. lagipun baru2 ni banyak beli kat bazar jerk..

23 Ramadhan.. aku cuma masak nasi dan goreng ikan.. lauk pucuk ubi masak lemak tempoyak semestinya dari Kafe kayu delivery..

24 Ramadhan.. dapat juga jejak kaki ke bazar Ramadhan Putrajaya.. hehehehe.. ramainya peniaga.. macam2 juadah ada.. rambang mata dibuatnya.. tapi tulah dari segi kebersihan agak kureng.. lalat sana sini.. ingat beli kat satu kedai ni ok sebab tak nampak lalatnya.. tapi almalangnya.. lauk yg dibeli mungkin dah tercemar.. kesian Amiera jadi mangsa cerber.. kesimpulan.. baik masak sendiri or beli kat kafe kayu delivery.. hehehhe..

25 Ramadhan.. balik umah mak aku lagi.. ngantor biskut2 raya dan brg persiapan raya utk rumah mak aku.. memang dah jadi tanggungjawab aku dan adik beradik utk bekalkan biskut dan persiapan raya kat mak abah aku.. yerlah mak aku tak bekerja.. abah aku pun keje kampung jerk.. petangnya gi bazar Ramadhan kat Nilai..

26 Ramadhan yakni semalam.. masak jerlah.. lagi puas hati.. aku cuma masak padprik ayam dan telur dadar.. pastu buat jemput durian.. pizza beli kat opis ni.. alhamdulillah konyang jugaks..

Selamat berbuka puasa!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah