Kadar Sewa Baru Rumah Peranginan Persekutuan

Assalamualaikum..

Pagi tadi dikejutkan dengan kadar sewaan baru RPP... huhuhuhu.. berkuatkuasa 1 Ogos 2015.. uwaaaaaaaaaa....

Patutnya minggu ni i cuti2 mesia kat Langkawi yo.. first time dapat tempah RPP Langkawi.. tapi almalangnya.. en hubby ada urusan kojo... uwaaaaa.... sadis sungguh! pasni memang taklah nak tempah RPP kalau nak ke Langkawi.. baik den cari rumah tumpangan hat murah2.. yeke?? hahahhaa..

Antara isu yang menarik perhatian aku.. mula2 sekali semestinya harga baru yang dikenakan..




** rate lama aku tak berapa nak ingat semua.. yang aku ingat cuma rate RPP yang pernah aku tempah.. anggaran kenaikan dalam RM10-RM50.. kalau lebih aku tak pastilah..

Isu lain yang perlu diketahui..

** yang ni aku tak sure dinyatakan ke tidak dalam pekeliling sebelum.. aku tengok macam takde jerk.. so, limit 3 kali setahun ya..

** dulu 14 hari

** aku dah kena dulu sebelum pekeliling dikeluarkan.. hmmm

** dulu pembatalan tidak kurang dari 7 hari.. harap2 pembatalan tempahan ke RPP Langkawi aku tu dapatlah balik full.. tapi macam takde harapan jerk nak dapat full.. uwaaaaaaaaaaa...  

Untuk detail uols bleh baca kat Surat Pekeliling Am Bil. 2/2015 dalam laman web BPH ya..

Sekian, harap maklum.


4 omelan:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

kite dah 3 kali dok rpp langkawi tu

Faina Arisya said...

K..

bestnya!!

Norhafiza Yusoff said...

macamana prosedur pembatalan tempahan tu sis bleh share tak huhu

Faina Arisya said...

Norhafiza Yusoff..

dalam sistem yang baru ni.. boleh buat pembatalan secara online.. sebelum ni saya buat pembatalan melalui email sahaja..

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (267) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (48) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (72) Biskut (1) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (191) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (148) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (109) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (9) Juadah (110) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (14) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) Lovely Song (7) Luahan (2) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (2) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (68) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (16) Resepi (37) Riadah (21) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (1) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty