Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cuti-Cuti Malaysia ~ Pulau Pinang ~ Bukit Bendera ~ Jeruk Madu Pak Ali

Assalamualaikum..

Hujung bulan lepas.. keluarga en hubby mengadakan family gathering.. destinasi pilihan adalah di Pulau Pinang..

Kami menginap di kuarters TNB di Seberang Perai.. Keesokan harinya kami ke pulau melalui Jambatan ke-2 PP..

Destinasi pertama kami ke Bukit Bendera..

mucuk aku dah start meragam.. panas2..

tiket dah dapat.. jom beratur!

Ramai siot.. cuti sekolah kan.. beratur tak hengat punya lama.. dahlah kena dukung si kecik tu.. tak hengat berat dia.. lotih.. ngan apak eh tak nak lah pulaks dia.. meragam.. pantang nampak aku.. grrr.. masuk train pulak.. kena berdiri lagi.. tak stabil aku dalam train tu.. aduhai.. stress.. nasib baik sekejap jerk dah sampai.. kalau tak haru aku nak dukung Arissa.. aku tengok minded orang Malaysia ni especially anak2 muda.. kalau tengok pompuan tgh dukung anak kecil.. haram nak di baginya tempat duduk.. hmmm.. siaplah ko dah kawin ada anak sok.. baru kau tau!! *%^$*.. yg aku naik hangen bila train dah sampai.. ehheh.. tak nyempat2 orang yg duduk tu nak keluar.. terus aku sound.. kot yer pun nak keluar sangat.. sabarlah.. bagilah orang yang berdiri ni keluar dulu.. aduhaiiii.. nak kata budak2 tu.. haaii.. dah terlebih matang kot.. akai ada ka?

hero aku ni sangat kental hatinya.. sanggup berdiri lama beratur tanpa keluh kesah.. gud boy.. harap2 masa sekolah nanti jgn mengeluh yer sayang kalau kena beratur tengah2 panas...

dah sampai atas.. sejuk sikit hati yg tgh panas..

menanti yg lain yg ketinggalan keretapi.. alolo.. nak buat gaya apa tu sayang oii..

Sampai di puncak.. lunch dulu.. pastu jln2 kawasan sekitar..

suka sungguh dapat bebas ya.. lari sini lari sana..

kakak muka stress tak dapat apa yg dia nak..

dah macam kat Paris laks.. gantung2 mangga berbentuk love..  penuh pink love sepanjang pagar tu.. sweet jerk warnanya.. ahaks..

kalau nak bergambar kat love tu kena bayar yer.. ada photographer akan snap gambar korang..

kakak.. kakak.. awat susah nau nak bergambar.. nak marah saja..

us..

berpoloh2..

Dah puas round.. kami beratur sekali lagi untuk turun semula.. aduhai.. ramai jugaks..

Kemudian kami berhenti utk solat di Masjid Negeri PP.. cantik masjid ni..

Perjalanan di teruskan ke Padang Kota.. nak pekena pasembor katanya..

bangunan2 sejarah di Pulau Pinang..

Bila time cuti ni.. ahalai ramainya orang di Padang Kota.. parking penuh.. terpaksalah parking jauh sket.. hari pun dah lewat petang.. dahlah kena menapak.. bila dah sampai.. baru nak duduk dengan tenang.. berkerumun orang tanya nak makan apa.. nak minum apa.. habis semua menu disebutnya.. aduhhh.. serabut pale.. dahlah tempat makan pun agak penuh.. so, duduk jerlah mana yg kosong.. tapi masalah diorang ni.. haiii.. geram pulaks aku.. control customer suka2 hati.. tak boleh beli makanan atau minuman di gerai sebelah.. means.. kalau kau duduk meja belah sini.. so, kena beli makanan dan minuman belah sini.. amboi.. byk cantik.. ehh.. kami customer kot.. suka hati kamilah nak beli kat mana.. stress aku ngan diorang ni.. kami bayar kot.. bukannya makan free.. dahlah mahal.. grrr.. after this reject!

baliknya kami naik feri jerk..

seram tengok air laut warna hitam.. huhuhu..

Hari terakhir.. lepas check-out kami mencari kilang jeruk Pak Ali..

sebahagian family en suami.. bergambar kenangan sebelum check-out..

meleleh ayaq liuq bak hang!!
pic credit to jerukmadupakali.com

Perjalanan di teruskan ke Kuala Sepetang.. mencari makan.. tunggu next n3.. see ya!

Popular posts from this blog