Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kecik-kecik dah Specky

Assalamualaikum..

Musim cuti sekolah.. sunyi jerk opis ni.. aku masih setia di opis.. tak cuti pi mana2 pun.. kesian anak2.. bih nak buat camno.. nak gi jalan2 hujung minggu ada kenduri kawen.. nak gi jalan2 time weekday.. cuti en suami tak banyak.. so, bawak anak2 bercuti kat opis aku jerlah..

Hari2 asyik bertekak ngan anak2.. especially si Fateh.. huh! kalau nak suruh buat latihan.. banyak sangat alasan dia.. stress aku.. suka sangat bazir masa dengan dunia angan2 dia tu..

Amiera senang sket nak handle.. arah jerk suh buat itu ini.. cuma kadang2 bila time moody dia.. asyik nak main tablet jerk.. mulalah aku start membebel..

Oh ya.. berbalik pada topik.. kecik2 dah pakai spek.. si Fateh lah ni.. Fateh mengalami rabun silau.. banyak faktor yang menyebabkan Fateh rabun.. antaranya banyak main game hp dan tablet, duk dekat2 depan tv dan suka gosok mata.. aku tahu dia mengalami rabun ni sejak Fateh masuk darjah 1.. ada jugak dia komplen tak berapa nampak bila duduk di belakang.. kemudian bila nurse datang sekolah buat pemeriksaan kesihatan.. baru sah Fateh rabun.. kami ke Hosp Putrajaya untuk check keadaan rabun Fateh.. agak tinggi silaunya..


Baru2 ni kami ke Warta Bangi.. jumpa satu kedai cermin mata.. asalnya nak survey dulu.. tup2 terus buat cermin mata Fateh.. huhuhu.. pandai Cina tu tackle customer.. tapi memang betul pun.. sebab sebelum2 ni masa buat spec Amiera.. takde cadangan dan nasihat apa-apa pun.. mereka ikut jerk cakap customer..

makin encem hero aku ni..

Comments

Puteri Satu said…
fateh encem la pakai spek... heheheh
Faina Arisya said…
kak Puteri..

kannn... hehehe..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah