Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Happy 2nd Birthday Arissa!!

Assalamualaikum..

22 April yang lepas.. Arissa dah berusia 2 tahun.. alhamdulillah.. tak susah pun nak membesarkan Arissa ni.. cuma demam tu biasalah sebab tonsil ada kat tekak dia.. tapi tak kerap.. tu yang aku tak berani nak hantar dia ke taska.. kalau tak tu jadi macam Fateh dulu.. kerap masuk wad..

Sepanjang 2 tahun ni.. antara perkara pahit yang pernah Arissa lalui.. keracunan.. tak pasti samada keracunan air atau makanan.. panik aku dibuatnya bila pengasuh call keadaan Arissa yang lemah.. aku ni memang sangat takut kalau tengah2 keje dapat msg atau call dari pengasuh.. dan yang kedua semasa Arissa jatuh baru2 ni.. memang seriau sangat2 kalau perkara yang tidak diingini menimpa anak2..

Tahun kedua ni kami sambut birthday Arissa kecil2an aja.. sambut kami sekeluarga jerk.. tak beli kek bagai.. aku bikin sendiri jerk.. ngeh3.. tak nak membazir duit beli kek.. kami ni bukannya penggemar kek yang tegar..

brownies for her.. tema Hello Kitty yang tak hello sangat.. tak sempat nak beli white choc.. jadilah kitty warna coklat.. kwang3..

Arissa suka kat patung Hello Kitty ngan gula2 coklat tu..

abang Fateh tak sabar2 nak tiup lilin tu.. grrrr

happy birthday sayang!

suka sangat dengan patung baby dia tu walaupun dah lebih 10 tahun lamanya..

dpt hadiah dari mama dan kakak.. suker le tew.. actually aku nak carikan baby doll soft toy menggantikan patung yg dah lama tu.. tapi tak jumpa2.. aduhaiii.. kat internet pun takde yang berkenan di hati ni.. kalau ada pun nun jauh di obersea.. uwaaaaaaaaa.. so, beli jerlah apa yg boleh menarik minat dia.. 

LeapFrog Shapes & Sharing Picnic Basket.. pic credit to www.thebinderladies.com


abang Fateh ni over tau.. sibuk request kat papa nak hadiah jugak.. jeles lah tu Arissa dapat hadiah.. nanti yer sayang.. tunggu bulan 8 ni ya..

Doa dan harapan aku.. semoga Arissa membesar dengan sihat dan sentiasa di dalam lindunganNya.. dijauhkan dari perkara2 yang tidak diingini.. dilimpahi rahmat dengan keberkatan usia yang panjang dan rezeki yang tidak pernah putus.. semoga menjadi muslimah sejati.. berjaya di dunia dan akhirat.. dianugerahkan minda yang genius.. menjadi penawar duka kepada kami sekeluarga.. aminnn ya rabbal alamin...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah