Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

RPP ~ Muzium Tentera Darat Port Dickson

Assalamualaikum..

Aktiviti di hari minggu..

Bawa anak2 gi mandi manda di RPP Port Dickson.. tempahan dah buat sejak tahun lepas.. huhuhuhu.. bukan senang nak dapat booking hujung minggu.. kena plan awal2 kalau nak menggunakan perkhidmatan RPP..

macam biasa.. mesti mandi laut dan kolam kalau ke RPP Port Dickson ni.. 

Lepas check-out kami meneruskan destinasi ke Muzium Tentera Darat..

pic credit to www.pd.com.my

Banyak tempat menarik yang boleh di lawati dalam Muzium ni.. ada sejarah berkaitan dengan tentera darat.. penjajahan jepun.. komunis.. sejarah Melaka..

cetusan idea Jen. Tan Sri sangat kreatif..

Konsep muzium ni pun menarik dengan peragaan jentera2 dan peralatan yang diguna pakai.. sapa yang minat dengan ketenteraan ni memang sesuai sangat2 datang ke sini..

Layan gambar yerk..


 



hero aku ni memang suka bergambar dengan benda yang menarik.. tapi kalau dah sampai tahap bosan dia.. dia akan mengomel.. 'mama ni asyik bergambar jerk.. bosanlah!'.. he eh!

suka tengok gambar ni.. ada jerk lakonan diorang..

gambar kiri duit semasa pemerintahan Jepun.. gambar kanan sejarah Melaka..

  
kereta kebal masa pemerintahan Jepun.. comel jerk..

zaman Komunis.. sangat seram ok lalu terowong bawah tanah ni.. huhuhuhu..


si kakak yang pada mula teringin nak naik.. tapi baru setapak dua lalu kat jambatan gantung ni dah mula cuak.. cepat2 kakak patah balik.. aduhaiii anak dara ni.. penakut betul.. awat tak kental macam Mama yerk.. mama ngan Fateh relax jerk.. tapi kelakar masa lalu kat jambatan gantung yang kedua.. Fateh dah mula cuak bila Papa psiko dia dari bawah.. hahahhaha.. mengamuk sakan dia.. habis macam2 di carutnya.. aduhh.. Fateh.. Fateh.. ingatkan dah serik nak naik.. amboi.. berkali2 dia naik jambatan gantung ni.. bagus3.. anak lelaki kena berani..

semangat waja gitew!

Oklah.. itu lah serba sedikit gambar kenangan di Muzium Tentera Darat.. banyak sebenarnya penemuan sejarah di Muzium.. tapi tak larat aku nak snap semua.. mana yang menarik minat aku jerk aku snap.. lagipun aku ni tak minat Sejarah... ngeh3.. sebab tu aku sepintas lalu jerk.. malas nak baca info yang tertera.. hehehehe.. jangan jadi macam akak yer dik.. jadilah macam suami akak.. dia minat sungguh ngan sejarah.. tanya jerk tentang sejarah Tanah Melayu.. InsyaAllah dia boleh jawab.. jangan tanya akak.. kelaut jadinya! see ya!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah