Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Sebulan Tanpa Bicara..

Assalamualaikum..

Lama dah tak ke udara.. al sibuk dan al malas nak update cerita.. cerita yang ada pun suam2 kuku..

Lagi 2 minggu dah nak puasa.. cepatnya masa berlalu.. huhuhu..

Dan kebiasaannya seminggu sebelum puasa.. sogo mesti ambil kesempatan buat member's day sale.. harus i terjah ke sana.. ngeh3.. apa yg best pun tak taulah.. dah lah ramai.. hahahha..

Dalam bulan Mei ni juga.. ada hari buruh.. ada hari guru.. ada hari ibu.. macam2 lah sambutan.. utk hari guru aku beli bunga sabun utk cikgu yang mengajar anak2 aku..

  
mmm.. wangi..

ni bunga sabun yg aku try test buat.. bolehlah jadi pewangi bilik anak dara.. 

Awal bulan yang lalu.. abah aku suh balik.. suh ambik pisang katanya.. ada pisang tanduk ngan pisang nangka.. 

Dengan pisang yang banyak2 tu.. macam2 aku buat.. ada yang aku gorengkan.. ada yang aku buat cekodok.. dan ada yang aku buat pengat.. dan pisang tua aku buat kerepek.. jadilah utk kudapan kat rumah..

Dan awal bulan aritu juga.. ada karnival jualan cadar dan barangan patchwork kat presint 3.. misi ke sana nak cari carpet..

sweet jerk.. dapatlah rembat seketul 2 carpet dan beberapa sarung bantal.. harga?? bih kurang jerk kat gm klang tu..

Ok itu jerk story aku yg suam2 kuku ni.. see ya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah