Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jerawat!

Aduhaiiii..

Tiba2 tengahari ni aku baru perasan.. jerawat aku naik.. kat tepi batang hidung laks tu.. semalam ok jerk.. tanda nak naik satu pun takde.. kalau naik bijik2 tu takpelah jugak.. tau2 dah bengkak.. hampeh tul! aku usik pun tak.. yg aku dok selalu tenyeh takde pulak nak naiknya.. ni yang aku geram ni.. dah tak comel hidung aku yang mancung mengembang ni.. kui..kui.. kui..

Kes yang sama pun berlaku seminggu lalu.. tiba2 naik mendadak 2 ketul.. satu kat kening.. satu kat tepi hidung.. aduiiii.. bengkak macam ni memang susah nak hilang.. sebabnya dia akan membengkak.. membengkak.. membengkak.. dan of course akan ketara bengkaknya.. nak di picit tak boleh.. sebab akan bertambah teruk.. so, aku tenyeh ngan krim fair and lovely sebab nak kurangkan bengkak.. tapi kesannya tak ketara sangat.. dia tetap akan membengkak dan berwarna merah.. sapulah compact powder berpuluh2 kali sekalipun.. bengkak tetap ketara.. dah macam kutu babi melekat kat muka aku ni.. korang tau tak kutu b@b! tu camna..?? kesian b@b! kan.. kutu yang buat pedajal.. b@b! yang dapat nama..



pics dari http://zouldahanblog.blogspot.com
pics google.. lebih kurang camni ler rupanya.. kalau kat kampung dulu warnanya kelabu gelap sket cam pics pertama..


Nasib baik yg hat kat kening tu dah susut.. yg hat kat hidung tu bila lama2 merahnya.. aku gatal2 picit.. kuar isinya.. masih dalam proses nak mengecut.. nak kecutkan dia satu hal.. nak hilangkan parut.. berjaman aku nunggu.. nilah masalah kulit berminyak berjerawat macam aku ni.. nak naik senang sangat2.. tapi nak hilangkan.. aduhaiiiiiiii..

Dah macam2 produk aku cuba.. latest Safia Rania.. konon2 nak awet muda... hmmmm... samo yo! makin banyak jerawat aku adalah.. tapi aku tetap guna.. cuma bila jerawat aku naik aku sapu jerawat ngan Fair & Lovely.. FL ni agak serasi ngan kulit aku.. dia mengurangkan ketumbuhan jerawat.. tapi masalahnya kulit aku jadi kering kontang.. dah macam orang tua.. dah tak sesuai ngan umur.. huhuhuhu...

Takde ke produk2 yang bleh menghilangkan masalah aku ni??? takde ke syarikat2 produk kecantikan nak taja aku sampai kulit aku jadi putih bersih gebu mulus macam model2 iklan kat TV or Majalah?? model sket2 artis yg muka dah cantik mulus.. confirm2 lah berseri2..

Comments

Suraya Baharun said…
perubahan hormon kot kak ina...
Faina Arisya said…
su..

takde nya perubahan hormon.. semedangnya menumbuh..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah