Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Seksi biar bertempat..

Salam pagi Khamis..

Actualy.. aku ada 2 isu yang nak diceritakan... aku story isu pertama dulu.. ini bukan hal sendiri.. tapi hal di persekitaran aku.. bukannya nak jaga tepi kain orang tapi sebagai panduan untuk diri sendiri mahupun untuk semua yg baca blog aku ni..

Kisah semalam.. aku balik naik bas macam biasa.. dan semestinya bas aku tu dipenuhi dengan warga2 asing dari pelbagai negara.. Indonesia, Bangladesh dan mungkin juga Pakistan (ni aku tak berapa sure)..

Sampai di satu hentian bas.. ada sorang wanita mengandung duduk di hadapan aku.. kebetulan sit yg dia duduk tu menghadap ke tepi.. means bukannya membelakangkan aku.. so, aku boleh nampak dia dari belah kiri.. memang jelas..

Dan selepas itu, naiklah beberapa orang lelaki warga asing.. dan salah seorang dari warga asing tu.. nak kata dari Bangladesh tu ntahlah kan.. muka dah ala2 Pakistan.. dan dia juga seorang OKU.. ada masalah pada kaki dia.. so, dalam kisah ni aku panggil dia 'brother' lah yer..

Memandangkan sit dah penuh.. so, dia duduk di ruangan tempat letak barang selang satu sit ngan wanita mengandung tadi..

Bas bergerak macam biasa.. dan sampai satu hentian terakhir kat kompleks ni.. makin ramai warga asing.. aku jadi sesak dengan bau2 yg kurang menyenangkan.. nak muntah pun ada!

Dalam kesesakan tu...


Selain menikmati keindahan Putrajaya di waktu petang yang panas di tepi tingkap bas.. kadang2 juga aku toleh ke hadapan..

Dan semasa aku toleh tu.. aku terperasan dengan 'brother' ni sedang khusyuk menatap tubuh wanita mengandung tu... eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.............. geramnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... nak jugak aku tumbuk2 'brother' tu... aku yang takde kaitan dalam kes ni pun boleh terasa malu... malu yang amat.. korang sanggup??

Bukannya sekali dua dia perhatikan.. banyak2 kali.. nak jugak aku cungkil2 mata 'brother' tu.. geramnyaaaaaaaaaaaaa........ kalau hensem macam hero Bollywood aku tu takpelah jugak... hehhehhehehe... tetiba...

Yg hairan bin ajaibnya.. awatlah wanita mengandung tu tak perasan.. kalau akulah.. kalau ada orang yang pandang2.. memang cepat aku perasan.. macam ada instinct pulaks.. memang tak senang duduk lah jawabnya..

Bila dah lama2.. aku perhati balik kat wanita mengandung tu.. aku tak boleh nak salahkan 'brother' tu sorang jerk sebabnya... wanita mengandung tu sendiri yang cari nahas... dah tau awak tu mengandung.. confirm2 naik sana sini kan... so, pakailah baju yg bersesuaian yang boleh menutup tang atas tu.. pakai sendat2 wat apa.. tudung pun singkat.. kan ke boleh mengghairahkan kaum lelaki.. hish..hish..hish...

kredit to shakebaby.com.. sekadar gambar hiasan..

So, moral of the story.. untuk pesanan diri sendiri dan kaum2 Hawa yang lain.. kalau kita mengandung even tak mengandung pun... janganlah menonjolkan sangat tang atas tu.. kaum2 Adam sangat2lah sukanya menatapnya.. nak2 pulak warga2 asing.. sangat bahaya.. kalau kita alone kat mana2 dalam berpakaian yang cenggitu.. kan ngundang bahaya..

Bukan niat aku untuk mengata sesiapa... dan bukannya aku cemburu dengan kecantikan anugerah Ilahi tu.. tapi aku sayang korang2 sebagai ibu, adik, kakak kerana kita sebangsa.. seagama.. fikir2kan lah...

Comments

Suraya Baharun said…
memang seram dengar cite kak ina ni...su memang tak suka mat2 bangla ni..kalau tgk org pompuan semacam je...geli!!indon bleh kira lagi, tak la ketara sgt...
Faina Arisya said…
su.. tulah.. tengok macam nak makan.. nyampah tul!! indon dia wat hal dia jerk.. minah2 indon dah cukup ramai..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah