Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hobi.. Origami Angsa Dan Masak2..

Assalamualaikum..

Lamanya tak update.. malas sungguh nak menaip.. banyak cerita yang tak berupdate ni.. aduhai.. bilalah nak rajin ni weeeeiiiii... nanti susah takde kenangan utk di baca di kemudian hari..

So, untuk mendapat mood rajin.. aku up dulu cerita pasal hobi aku lately ni..

Masa dok ngemas rumah kat Nilai.. aku jumpalah projek origami yg aku buat masa aku praktikal dolu2.. dah 20 tahun beb.. pergh.. hidup lagi angsa aku ni..

So, keinginan utk tunjuk dan ajar anak2 aku kot2 diorang pun minat dalam bidang origami ni.. gagahlah aku beli kertas dan belajar balik based on contoh yg ada.. hmmm.. kesudahnya aku jerlah yg buat.. diorang macam tak minat kerja remeh2 cenggini..

Takpelah.. bila minat dah mai.. so, kenalah proceed.. buat macam2 design.. seronok pulak tengok macam2 jenis angsa yg dok bertenggek atas monitor.. huhuhuhu... syok weiii.. layan hasil origami yg cute mute ni..

hat belah kiri tu dah berusia 20 tahun.. hat belah kanan cubaan pertama mengasah semula bakat..

pasangan dua sejoli.. omey3..

kononnya nak buat si ibu dan si anak.. tapi si ibu dah disunting... 

dapatlah si anak.. ibu yang gojes gitew..

Ok.. tu pasal projek origami aku.. selagi tangan ni rajin nak melipat.. InsyaAllah.. adalah hasil yg akan datang..

Satu lagi hobi aku.. memasak.. nak2 pulak mencuba resepi2 viral.. yg senang2 jerlah.. yg susah2 aku tak mau buat..

kek pisang

cheesekut

puding kastard tiramisu

biskut alien

cubaan pertama buat kek red velvet & cream cheese.. nak sambut besday en suami dan mak aku.. comot sket mendeco.. aku belasah jerk.. 

belum sampai umah mak aku.. kek terbalik daaaaaaaa... uwaaaaaa... punyalah aku jaga giler2.. tapi malang tak berbau.. nasib baik ada kedai bakeri.. terpaksalah aku repair balik deco.. 

Hujung bulan ni nak buat kek besday utk Arissa laks.. harap2nya jadiklah..

Itu sajork hobi aku utk suku tahun 2018 ni.. huhuhuhu.. 

See Ya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah