Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Koleksi Ferrari Shell

Assalamualaikum...

Sapa peminat atau pengumpul koleksi ferrari shell sila angkat tangan!!! hehehehehe..

Aku takdelah peminat fanatik pun... tapi suka tengok kereta yg cute2 ni..

Dulu2 masa shell keluarkan koleksi kereta yang comel2.. pernah laa beli beberapa koleksi bila isi minyak.. ada yg dah hilang ntah ke mana.. yg tinggal hat lego.. tu pun ada yg tak lengkap lego nya..

walaupun ada yg hilang.. tapi masih nampak cam ok.. 

hat ni dah ropa macam apa ntah.. maun geleng kepala designer kereta ferrari.. hahahaha.. 

Yang memang follow koleksi2 keluaran shell ni mesti tahu dah berapa kali shell buat keluaran kereta2 comel ni...

Then tahun ni.. shell keluarkan koleksi.. tapi standardlah.. aku dah lama tak follow.. tu yang tak tau apa2.. aku baru dapat tahu masa kami nak balik Ipoh masa raya haji.. kebetulan en suami isi minyak kat shell.. en suami ternampaklah iklan kat pump minyak tu.. ngeh3.. apa lagi.. aku request dia belikan.. tapi hari tu.. hari terakhir minggu kedua terakhir.. dah banyak koleksi kami terlepas.. tinggal kereta kuning jerk yang ada untuk minggu kedua terakhir tu..

ada 8 koleksi kesemuanya.. 

Ferrari 250 GTO.. koleksi pertama yg aku dapat.. berbulu jerk Fateh ngan Arissa bila papa dia bgtau tu kereta mama... hahahhahahaha.. tak berani ok nak buka kotak kalau jadi hak milik aku.. 

So, keesokannya minggu terakhir akan keluar 2 koleksi baru.. cepat2 aku suh en suami belikan.. senyum lebar dapat koleksi yg unik2.. oh ya.. nak beli ni bukannya suka2 hati boleh beli tau.. kena isi minyak minimum RM30 dalam satu resit.. pastu boleh beli seketul kereta comel ni dengan harga RM15.90

kereta kedua.. Ferrari SF71H

kereta ketiga.. Ferrari F50


Mula2 sayang nak keluarkan dari kotak.. tapi rumah aku takde rak yg sesuai.. rumah pun sempit.. so, nak tak nak aku keluarkan lah.. letak kat wall tv cabinet tu.. susun cantik2.. tapi... hmmmm.. tak sampai sejam.. dah berterabur.. budak2 ni pantang nampak.. caiittt...

Untuk dapatkan koleksi2 yg lain tu memang susah laa.. kalau beli kat shopee. mahal.. kaw2 diorang up harga.. memang taklah aku nak beli mahal2.. kalau kat area bandar ni memang dah banyak yg sold out.. so, kena pi cari daerah2 yang tak berapa ramai orang yg nak isi minyak.. insyaAllah ada stok lagi..

Kebetulan baru2 ni opismate ada beberapa koleksi yg dia kumpul.. so, dia offer nak jual.. cepat2 aku beli.. so, aku dah ada 6 koleksi.. lalalalallala.. hati manyak senang..

2 koleksi ni hampir2 aku nak beli kat shopee.. aku minat kereta jenis stylo ni.. tak mampu nak beli kereta sebenar.. dapat hat kecik pun jadiklaaa...

koleksi kuning lagi..

koleksi kereta idaman yg tersusun indah kat wall tv cabinet.. tak tau sampai bila ia akan bertahan..

Kalau ada rezeki nanti member aku mintak tlg member dia belikan... waaa.. berbunga2 hati aku.. harap2 ada lah stok lagi.. kalau takde.. nak wat camna.. takde rezeki..

Mesti pengumpul tegar lebih banyak koleksi kan.. i is jeles tau!!

Comments

amer said…
kak jual kat saya kereta ferrari yang caler kuning tu kalsu dia still dalam kotak
Faina Arisya said…
amer...

alahai.. semua dah keluar dari kotak.. anak2 pun dah main.. sorry ek..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah